MULTIMEDIA

Centrul Municipal de Colectare Iaşi

CALENDARUL OLIMPIADELOR NAŢIONALE ŞCOLARE

 
Alte articole din Tinerii impotriva violentei Data publicarii: Marti, 03 Aprilie 2012

Elevii şi profesorii dezbat noi modele de intervenţie pentru situaţii de violenţă şcolară

Peste 300 de elevi şi cadre didactice din opt licee din Bucureşti şi judeţul Ilfov se vor familiariza, în cadrul proiectului "Calitate în educaţie prin mediere şi practici restaurative", cu tehnici de mediere şi practici restaurative (reparatorii) în contextul evenimentelor educative extracurriculare organizate de Centrul de Resurse Juridice (CRJ) în săptămâna "Şcoala Altfel".
Iniţiat de Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, programul "Şcoala Altfel" desfăşurat în perioada 2 - 6 aprilie, reprezintă o oportunitate pentru unităţile de învăţământ şi pentru organizaţiile societăţii civile de a organiza împreună acţiuni care să valorizeze interesele şi abilităţile elevilor facilitând totodată găsirea unor soluţii comune la problemele din şcoli.

Evenimentele organizate de Centrul de Resurse Juridice (CRJ) în săptămâna "Școala Altfel" includ dezbateri, vizionări de filme educative, ateliere de lucru care se vor desfăşura în: Colegiul Naţional "Mihai Viteazul", Colegiul Tehnic Mecanic Griviţa, Colegiul Naţional "Ion Neculce", Liceul Teoretic "Mihail Kogălniceanu" - Snagov, Colegiul Tehnic "Dumitru Moţoc", Colegiul Tehnic Energetic, Grupul Școlar "Dumitru Dumitrescu" - Buftea, Liceul Periş şi Colegiul Tehnic "Costin D. Neniţescu".

Violenţa în şcoli - de la sancţiune la experienţă educativă

În momentul de faţă prevenirea violenţei în şcolile din România este încă insuficientă, iar măsurile de intervenţie sunt orientate în special către identificarea şi pedepsirea vinovaţilor, ceea ce de multe ori nu contribuie la crearea unei experienţe educative pentru cei implicaţi. Simpla aplicare a unor sancţiuni nu oferă o soluţie pe termen lung la rezolvarea situaţiilor conflictuale, ci deseori contribuie la creşterea tensiunilor, supărărilor, iar conflictele, fie ele verbale sau fizice pot reizbucni oricând. Acest fapt se petrece deoarece nu se iau în calcul nevoile şi sentimentelor celor afectaţi şi pentru că aceştia nu sunt implicaţi în mod activ în soluţionarea conflictului.

Un model nou de intervenţie în caz de conflicte şi violenţă în şcoli

Medierea şi practicile restaurative (reparatorii) reprezintă soluţii viabile de intervenţie în situaţii de conflict şi violenţă, aplicate cu succes în multe state din lume, întrucât se bazează pe facilitarea comunicării şi dialogului între părţi. Prin aplicarea medierii şi practicilor restaurative persoanele implicate în conflict îşi exprimă opiniile, nevoile şi pot ajunge împreună la o soluţie. Accentul este pus asumarea responsabilităţii, pe refacerea relaţiilor dintre părţi facilitând reducerea nivelului de stress, resentimente şi contribuind la crearea unui mediu prietenos în şcoli.



Alte articole din Tinerii impotriva violentei
Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !


 ECOTIC


 
Newsletter

EDITORIAL
romaniuc liliana.jpg
Cheile care trebuie să înveţe... vizibil şi sustenabil!
Un comentariu de Liliana Romaniuc, publicat pe portalul Adevarul.ro » Citeste


COMPANIA SAPTAMINII
Ghid de Reciclare: Reciclarea se învață!
Să recunoaștem, sortarea și reciclarea deșeurilor pe care le generăm acasă nu face neaparat parte din obiceiurile noastre. Pe de altă parte, este un obicei care se cultivă cu mare grijă în țările europene și nu numai. Reciclarea înseamnă un mediu mai curat și reintrarea unor resurse numite materii prime secundare - adică sticlă, hârtie, metal sau textile reciclate - în circuitul economic. » Citeste


SCOALA SAPTAMINII
ase-bucuresti.jpg
ASE sărbătoreşte 103 ani de la înfiinţare
Academia de Studii Economice (ASE) sărbătoreşte 103 ani de la înfiinţare, prilej cu care vor fi organizate, în această săptămână, diverse evenimente cultural-artistice. Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei de învăţământ superior, manifestările aniversare vor debuta marţi cu vernisajul expoziţiei "Castele şi conace revitalizate: conservarea patrimoniului construit din perspectiva proprietarilor". Evenimentul este organizat de facultăţile de Marketing şi Business şi Turism, împreună cu Asociaţia Arche. Expoziţia este deschisă până luni, 18 aprilie, în foaierul Bibliotecii Centrale a ASE. » Citeste


INTERVIU
curaj_adrian.jpg
Adrian Curaj: "Pregătim metodologia, de şapte ani nu au mai fost organizate concursuri pentru posturile de directori de școli"
Ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, afirmă, într-un interviu acordat Agerpres, că este nevoie de echilibru pentru a stimula performanţa şi a răspunde nevoilor de echitate şi incluziune, adăugând că pentru prima dată în dezvoltarea cadrului curricular vor fi stabilite grupuri interdisciplinare, care vor lucra independent pe conţinuturile manualelor şcolare. ''(...) Cred în România educată şi cred că trebuie să ne dăm această şansă: de a participa la construcţia propriului viitor'', declară ministrul. » Citeste

EVENIMENT
Cei mai buni profesori vor fi premiaţi de studenţi pe 4 iunie la Alba Iulia
Studenţii sunt invitaţi să nominalizeze "profesorii tari" pentru distincţia "Profesor Bologna", care va fi acordată în cadrul unei gale, pe 4 iunie, la Alba Iulia. Potrivit unui comunicat al ANOSR, până pe 24 aprilie studenţii pot înscrie cadre didactice universitare pe care ei îi consideră a fi "profi tari" pe site-ul www.profitari.ro. Nominalizările vor fi evaluate printr-o procedură complexă, studenţii evaluatori urmând să decidă care sunt acei profesori ce merită în acest an distincţia "Profesor Bologna". » Citeste
agerpres.ro

Vizitatori
counter