MULTIMEDIA

Centrul Municipal de Colectare Iaşi

CALENDARUL OLIMPIADELOR NAŢIONALE ŞCOLARE

 
Alte articole din Formare de consilieri si asistenti suport Data publicarii: Marti, 08 Mai 2012

A avut loc Conferinţa Finală a proiectului “Formare de consilieri şi asistenţi suport pentru implementarea Strategiei de descentralizare a învăţământului preuniversitar”

proiectformare_1.jpgÎn perioada 27-29 aprilie, a avut loc la Sinaia Conferinţa Finală din cadrul proiectului “Formare de consilieri şi asistenţi suport pentru implementarea Strategiei de descentralizare a învăţământului preuniversitar”. Proiectul, finalizat pe data de 30 aprilie, a fost derulat de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, în parteneriat cu Academia de Studii Economice, The Red Point şi Oameni şi Companii, fiind cofinanţat din Fondul Social European.
La conferinţă au participat peste 120 de persoane, membri din echipa de implementare a proiectului, experţi din partea MECTS, experţi din partea celor 3 parteneri din proiect, asistenţi în descentralizare numiţi în proiect, experţii care au contribuit la elaborarea ghidurilor şi metodologiilor privind descentralizarea învățământului preuniversitar, precum şi directori de şcoli şi consilieri locali formaţi în proiect.



Conferinţa a debutat vineri la ora 16:00, deschiderea fiind făcută de doamna Anca Mariana Pegulescu, Manager de proiect. Au urmat prezentările activităţilor, rezultatelor din proiect precum şi a plusvalorii aduse de fiecare partener în parte: Academia de Studii Economice, The Red Point şi Oameni şi Companii.

Proiectul a derulat activităţi de informare, activităţi de formare şi activităţi de responsabilizare care au contribuit la creşterea gradului de manifestare a autonomiei manageriale la nivelul învăţământului preuniversitar, la nivel naţional.

Obiectivele generale ale proiectului au fost: îmbunătăţirea managementului unităţilor de învăţământ, creşterea graduală de manifestare a autonomiei, dezvoltarea şi implementarea de instrumente şi atribuţii. Obiectivele specifice ale proiectului au vizat asigurarea serviciilor de consultanţă, constituirea unei biblioteci virtuale a descentralizării, înfiinţarea unor structuri operaţionale la nivel MECTS şi la nivelul judeţelor.

În cadrul proiectului au participat la sesiunile de formare desfăsurate de partenerul Academia de Studii Economice un număr de peste 40 de formatori, Pentru fiecare disciplină parcursă s-a construit o programă de studiu şi un suport de curs adecvat. Au fost desfășurate 3849 ore de formare.




Procesul de descentralizare implica responsabilităţi, drepturi şi îndatoriri la toate nivelurile: inspectori, directori de unităţi şcolare, contabili şefi, cadre didactice, părinţi, elevi. Consultanţa prin Biroul Central la nivel de MECTS implică orientarea şi monitorizarea consultanţei din teritoriu, desfaşurată de către birourile de asistenţă judeţene. Consultanţa prin Biroul de tip HELP DESK la nivel judeţean implică interpretarea corectă şi aplicarea justă a prevederilor Legii Educaţiei naţionale nr.1/2011, prin intermediul legislaţiei secundare aferente precum şi comunicarea cu şcolile pentru rezolvarea unor dificultăţi, situaţii problematice, nelămuriri.

Prin intermediul proiectului s-au analizat şi s-au desfăşurat la nivelul comunităţii locale acţiuni de intensificare a parteneriatului între şcoală şi comunitate şi de asumare a responsabilităţii privind furnizarea de servicii educative.

În a doua zi de conferinţă au avut loc sesiuni de lucru în care au fost prezentate sustenabilitatea proiectului, rolul asistentului de la birourile de asistență HELP DESK precum şi beneficiile proiectului din perspectiva unui asistent. De asemenea, s-a prezentat aplicaţia Help Desk pentru acordarea de consultanță pe temele descentralizarii printr-o demonstrație şi au avut loc dezbateri cu privire la scenarii de comunicare și raportare. Site-ul proiectului, www.edudescentralizare.ro, va ramâne unul din instrumentele esenţiale de informare, comunicare şi raportare, utile atât asistenţilor în descentralizare cât şi tuturor persoanelor interesate de procesul de descentralizare.




Participarea la eveniment a reprezentat o oportunitate, prin transmiterea de cunoştinte de specialitate în domeniul descentralizării, prin informaţii pe teme de sustenabilitate şi rezultate, oportunitate prin care Ministerul Educației Cercetării, Tineretului și Sportului investeşte într-o resursă umană valoroasă pe termen lung, care sprijină implementarea de instrumente şi mecanisme de îmbunătăţire a învăţământului preuniversitar în ansamblul lui, conform prevederilor Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

Este necesar ca rezultatele pozitive ale proiectului să continue şi după terminarea perioadei de finanţare externă, respectiv după luna aprilie 2012, prin efecte măsurabile în ameliorarea calitativă de sistem şi în gradul sporit de conştientizare a prevederilor descentralizării. În sustenabilitatea proiectului, se propune realizarea unui raport anual privind stadiul implementării Strategiei descentralizării, reactualizarea periodică a ghidurilor şi metodologiilor, în funcţie de modificările legislative şi păstrarea birourilor de asistenţă pentru cel puţin un an.

Echipa de management şi implementare a proiectului are obigaţia să monitorizeze activităţile propuse în sustenabilitatea proiectului şi să asigure activitatea Biroului Central Help Desk, reprezentat de cei 10 inspectori MECTS care au făcut parte din grupul ţintă format în proiect.

După finalizarea proiectului, vor avea loc sesiuni regionale şi locale de simulare a acordării de consultanţă, campanii de promovare ţintite, se va configurara un profil al implicării fiecărui grup ţintă, cu roluri şi atribuţii, realizarea de reţele profesionale voluntare pentru schimbul de experienţă, organizarea de competiţii între şcoli şi se va stabili un sistem de răspundere publică a şcolilor din România.

Participanţii la conferinţa finală a proiectului sunt parte a unei vaste reţele de comunicare cu reprezentativitate naţională şi primesc sprijin în utilizarea structurilor, mecanismelor şi instrumentelor propuse şi dezvoltate de proiect.



Alte articole din Formare de consilieri si asistenti suport
Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !


 uvvg.ro


 
Newsletter

EDITORIAL
romaniuc liliana.jpg
Cheile care trebuie să înveţe... vizibil şi sustenabil!
Un comentariu de Liliana Romaniuc, publicat pe portalul Adevarul.ro » Citeste


COMPANIA SAPTAMINII
Ghid de Reciclare: Reciclarea se învață!
Să recunoaștem, sortarea și reciclarea deșeurilor pe care le generăm acasă nu face neaparat parte din obiceiurile noastre. Pe de altă parte, este un obicei care se cultivă cu mare grijă în țările europene și nu numai. Reciclarea înseamnă un mediu mai curat și reintrarea unor resurse numite materii prime secundare - adică sticlă, hârtie, metal sau textile reciclate - în circuitul economic. » Citeste


SCOALA SAPTAMINII
ase-bucuresti.jpg
ASE sărbătoreşte 103 ani de la înfiinţare
Academia de Studii Economice (ASE) sărbătoreşte 103 ani de la înfiinţare, prilej cu care vor fi organizate, în această săptămână, diverse evenimente cultural-artistice. Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei de învăţământ superior, manifestările aniversare vor debuta marţi cu vernisajul expoziţiei "Castele şi conace revitalizate: conservarea patrimoniului construit din perspectiva proprietarilor". Evenimentul este organizat de facultăţile de Marketing şi Business şi Turism, împreună cu Asociaţia Arche. Expoziţia este deschisă până luni, 18 aprilie, în foaierul Bibliotecii Centrale a ASE. » Citeste


INTERVIU
curaj_adrian.jpg
Adrian Curaj: "Pregătim metodologia, de şapte ani nu au mai fost organizate concursuri pentru posturile de directori de școli"
Ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, afirmă, într-un interviu acordat Agerpres, că este nevoie de echilibru pentru a stimula performanţa şi a răspunde nevoilor de echitate şi incluziune, adăugând că pentru prima dată în dezvoltarea cadrului curricular vor fi stabilite grupuri interdisciplinare, care vor lucra independent pe conţinuturile manualelor şcolare. ''(...) Cred în România educată şi cred că trebuie să ne dăm această şansă: de a participa la construcţia propriului viitor'', declară ministrul. » Citeste

EVENIMENT
Cei mai buni profesori vor fi premiaţi de studenţi pe 4 iunie la Alba Iulia
Studenţii sunt invitaţi să nominalizeze "profesorii tari" pentru distincţia "Profesor Bologna", care va fi acordată în cadrul unei gale, pe 4 iunie, la Alba Iulia. Potrivit unui comunicat al ANOSR, până pe 24 aprilie studenţii pot înscrie cadre didactice universitare pe care ei îi consideră a fi "profi tari" pe site-ul www.profitari.ro. Nominalizările vor fi evaluate printr-o procedură complexă, studenţii evaluatori urmând să decidă care sunt acei profesori ce merită în acest an distincţia "Profesor Bologna". » Citeste
agerpres.ro

Vizitatori
counter