MULTIMEDIA

Centrul Municipal de Colectare Iaşi

CALENDARUL OLIMPIADELOR NAŢIONALE ŞCOLARE

 
Alte articole din Programe / proiecte Data publicarii: Joi, 10 Decembrie 2015

Elevi de la 32 de şcoli bucureştene au învăţat reguli de circulaţie în cadrul unui proiect

elevi_politist.jpgElevi din 32 de şcoli bucureştene au învăţat regulile de circulaţie în cadrul proiectului intitulat "Ora de educaţie rutieră", derulat de Asociaţia Profesională a Poliţiştilor Locali "Al. I. Cuza" şi Poliţia Locală sector 3, în parteneriat cu Primăria sectorului 3, Inspectoratul Şcolar Bucureşti, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din Universitatea Bucureşti şi Asociaţia "Împreună Pas cu Pas".

Potrivit unui comunicat transmis joi, la finalul proiectului au fost chestionaţi 1.918 elevi de clasa a III-a, în urma centralizării datelor reieşind că aceştia cunosc foarte bine regulile de circulaţie, în special cele adresate pietonilor şi ştiu când să se adreseze organelor de poliţie. Acelaşi studiu, realizat în cadrul proiectului, arată că doar trei sferturi dintre copiii chestionaţi ştiu care sunt locurile unde se pot juca în siguranţă.

Totodată, 8% dintre elevi consideră că nu este obligatorie purtarea centurii de siguranţă atunci când se află pe bancheta din spate a unui autovehicul, iar 20% dintre aceştia nu cunosc culoarea semaforului la care autovehiculele trebuie să aştepte.

La întrebarea "când mă adresez poliţistului", cei mai mulţi au răspuns: când s-au rătăcit, când ei sau altcineva sunt în pericol sau când au văzut o infracţiune, însă 9% consideră că poliţistul nu trebuie deranjat niciodată "pentru că s-ar putea să se supere". "Faţă de anul trecut, am observat o creştere semnificativă a gradului de cunoaştere al copiilor, peste 94% dintre cei chestionaţi au ştiut regulile de circulaţie adresate în special lor şi cum trebuie să se comporte în calitate de pietoni. Anul trecut, doar 3 din 4 copii ştiau cum să traverseze, iar spre bucuria noastră, în ediţia din acest an, aproape toţi elevii ştiau cum trebuie să circule corect, cel puţin teoretic. Scopul proiectului este să le oferim copiilor o educaţie rutieră corespunzătoare şi să contribuim la reducerea numărului de accidente în care sunt implicaţi, în genere, pietonii", a declarat psihologul Nicoleta Burlacu, preşedintele Asociaţiei "Împreună Pas cu Pas" şi coordonatorul studiului, citată în comunicatul de presă.

Chestionarul a fost aplicat elevilor de clasa a III-a, în perioada 16 - 20 noiembrie 2015, totalizând un număr de 1.918 elevi din 32 şcoli din sectorul 3, fiind un studiu parţial, care are drept scop verificarea cunoştinţelor acestor elevi cu privire la recunoaşterea semnelor de circulaţie, utilitatea şi rolul lor, precum şi rolul unui poliţist în raport cu pietonii. Dificultatea chestionarului este medie, conţinând un număr de opt întrebări, o parte fiind întrebări de tip grilă şi o parte cu răspuns deschis. "Cunoştinţele teoretice bune şi foarte bune, care au reieşit din studiul realizat în rândul elevilor, vor fi valorificate şi prin acţiuni practice, realizate de copii împreună cu organele de poliţie, prin înfiinţarea Patrulei Şcolare", se arată în comunicatul de presă. AGERPRES



Alte articole din Programe / proiecte
Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !


 uvvg.ro


 
Newsletter

EDITORIAL
romaniuc liliana.jpg
Cheile care trebuie să înveţe... vizibil şi sustenabil!
Un comentariu de Liliana Romaniuc, publicat pe portalul Adevarul.ro » Citeste


COMPANIA SAPTAMINII
Ghid de Reciclare: Reciclarea se învață!
Să recunoaștem, sortarea și reciclarea deșeurilor pe care le generăm acasă nu face neaparat parte din obiceiurile noastre. Pe de altă parte, este un obicei care se cultivă cu mare grijă în țările europene și nu numai. Reciclarea înseamnă un mediu mai curat și reintrarea unor resurse numite materii prime secundare - adică sticlă, hârtie, metal sau textile reciclate - în circuitul economic. » Citeste


SCOALA SAPTAMINII
ase-bucuresti.jpg
ASE sărbătoreşte 103 ani de la înfiinţare
Academia de Studii Economice (ASE) sărbătoreşte 103 ani de la înfiinţare, prilej cu care vor fi organizate, în această săptămână, diverse evenimente cultural-artistice. Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei de învăţământ superior, manifestările aniversare vor debuta marţi cu vernisajul expoziţiei "Castele şi conace revitalizate: conservarea patrimoniului construit din perspectiva proprietarilor". Evenimentul este organizat de facultăţile de Marketing şi Business şi Turism, împreună cu Asociaţia Arche. Expoziţia este deschisă până luni, 18 aprilie, în foaierul Bibliotecii Centrale a ASE. » Citeste


INTERVIU
curaj_adrian.jpg
Adrian Curaj: "Pregătim metodologia, de şapte ani nu au mai fost organizate concursuri pentru posturile de directori de școli"
Ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, afirmă, într-un interviu acordat Agerpres, că este nevoie de echilibru pentru a stimula performanţa şi a răspunde nevoilor de echitate şi incluziune, adăugând că pentru prima dată în dezvoltarea cadrului curricular vor fi stabilite grupuri interdisciplinare, care vor lucra independent pe conţinuturile manualelor şcolare. ''(...) Cred în România educată şi cred că trebuie să ne dăm această şansă: de a participa la construcţia propriului viitor'', declară ministrul. » Citeste

EVENIMENT
Cei mai buni profesori vor fi premiaţi de studenţi pe 4 iunie la Alba Iulia
Studenţii sunt invitaţi să nominalizeze "profesorii tari" pentru distincţia "Profesor Bologna", care va fi acordată în cadrul unei gale, pe 4 iunie, la Alba Iulia. Potrivit unui comunicat al ANOSR, până pe 24 aprilie studenţii pot înscrie cadre didactice universitare pe care ei îi consideră a fi "profi tari" pe site-ul www.profitari.ro. Nominalizările vor fi evaluate printr-o procedură complexă, studenţii evaluatori urmând să decidă care sunt acei profesori ce merită în acest an distincţia "Profesor Bologna". » Citeste
agerpres.ro

Vizitatori
counter