MULTIMEDIA

Centrul Municipal de Colectare Iaşi

CALENDARUL OLIMPIADELOR NAŢIONALE ŞCOLARE

 
Alte articole din Invatamant pre-universitar Data publicarii: Duminica, 06 Martie 2016

Doar 44,05% dintre elevii care au participat la simularea Evaluării Naţionale au medii peste 5

evaluare_elevi.JPGUn număr de 73.342 de elevi de clasa a VIII-a reprezentând 44,05% au obţinut medii peste 5 la simularea probelor din cadrul Evaluării Naţionale, a precizat, sâmbătă, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice revenind cu o rectificare într-un comunicat de presă. În ceea ce priveşte rezultatele pe discipline, se constată că procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% (prezenţa - 90,71%) la proba de Limba şi literatura româna, respectiv 32,60% (prezenţa - 90,20%) la matematică.

La proba de Limba şi literatura maternă, din 10.170 de elevi prezenţi, circa 76% au reuşit să obţină note peste 5. "Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a centralizat rezultatele înregistrate la simularea probelor din cadrul Evaluării Naţionale pentru elevii claselor a VIII-a (22-24 februarie). Rata de prezenţă s-a situat la 90,71% din totalul celor 187.006 elevi de clasa a VIII-a, 166.498 de elevi au participat la toate probele. Pe tranşe de medii, se înregistrează următoarea situaţie statistică: 22.422 de medii între 5 şi 5,99, 19.109 medii între 6 şi 6,99, 15.985 de medii între 7 şi 7,99, 11.989 de medii între 8 şi 8,99, 3.850 de medii între 9 şi 9,99, respectiv 7 medii de 10", afirmă MENCŞ în comunicatul de presă. Statistic, cele mai multe note peste 5 s-au înregistrat în Capitală - 60,57% (rată prezenţă - 90,10%), urmată de Brăila - 58,50% (rată prezenţă- 76,61%) şi Cluj - 55,33% (rată prezenţă - 91,37%). Cele mai mici note s-au înregistrat în judeţele Vaslui - 31,22%, Tulcea - 32,67%, şi Călăraşi - 33,47%. În aceste judeţe prezenţa a fost, în medie, de aproximativ 90%.

MENCŞ reaminteşte că rolul simulărilor, atât la Evaluarea Naţională, cât şi la bacalaureat, este unul reglator, în sensul identificării de către elevi, profesori şi părinţi a nivelului real de pregătire atins până la momentul testelor pentru că, ulterior, să se poată stabili planuri remediale individuale. Astfel, Ministerul Educaţiei solicită inspectoratelor şcolare măsuri remediale adecvate, în vederea unei mai bune pregătiri a elevilor din clasa a VIII-a.

Printre aceste măsuri se numără realizarea unei diagnoze clare a situaţiei la nivelul fiecărui judeţ/ al fiecărei şcoli, analiza, în cadrul şedinţelor cu directorii, a rezultatelor obţinute de fiecare scoală, la simularea evaluării naţionale, elaborarea de către fiecare scoală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare naţională şi monitorizarea acţiunilor stabilite, de către inspectoratul şcolar, analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice şi al consiliilor profesorale, implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul şcolii, după orele de curs.

Alte măsuri se referă la personalizarea traseului de învăţare pentru elevii cu probleme deosebite care au obţinut rezultate slabe la simularea evaluării naţionale, efectuarea temelor diferenţiate pentru asigurarea individualizării învăţării.

Totodată, Ministerul Educaţiei anunţă inspecţii şcolare de specialitate la nivel naţional, care se vor desfăşura pe toată perioada de dinaintea evaluărilor naţionale şi vor urmări aplicarea planurilor remediale la nivelul unităţilor de învăţământ. Aceste inspecţii vor fi realizate de inspectorii de specialitate din cadrul MENCS şi de cei din inspectoratele şcolare. Pe de altă parte, Ministerul Educaţiei a solicitat Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei o analiză riguroasă a rezultatelor obţinute la simularea evaluării, astfel încât diagnoza rezultată la nivel naţional să conducă la politici publice destinate îmbunătăţirii situaţiei elevilor din învăţământul gimnazial. AGERPRES



Alte articole din Invatamant pre-universitar
Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !




 
Newsletter

EDITORIAL
romaniuc liliana.jpg
Cheile care trebuie să înveţe... vizibil şi sustenabil!
Un comentariu de Liliana Romaniuc, publicat pe portalul Adevarul.ro » Citeste


COMPANIA SAPTAMINII
Ghid de Reciclare: Reciclarea se învață!
Să recunoaștem, sortarea și reciclarea deșeurilor pe care le generăm acasă nu face neaparat parte din obiceiurile noastre. Pe de altă parte, este un obicei care se cultivă cu mare grijă în țările europene și nu numai. Reciclarea înseamnă un mediu mai curat și reintrarea unor resurse numite materii prime secundare - adică sticlă, hârtie, metal sau textile reciclate - în circuitul economic. » Citeste


SCOALA SAPTAMINII
ase-bucuresti.jpg
ASE sărbătoreşte 103 ani de la înfiinţare
Academia de Studii Economice (ASE) sărbătoreşte 103 ani de la înfiinţare, prilej cu care vor fi organizate, în această săptămână, diverse evenimente cultural-artistice. Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei de învăţământ superior, manifestările aniversare vor debuta marţi cu vernisajul expoziţiei "Castele şi conace revitalizate: conservarea patrimoniului construit din perspectiva proprietarilor". Evenimentul este organizat de facultăţile de Marketing şi Business şi Turism, împreună cu Asociaţia Arche. Expoziţia este deschisă până luni, 18 aprilie, în foaierul Bibliotecii Centrale a ASE. » Citeste


INTERVIU
curaj_adrian.jpg
Adrian Curaj: "Pregătim metodologia, de şapte ani nu au mai fost organizate concursuri pentru posturile de directori de școli"
Ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, afirmă, într-un interviu acordat Agerpres, că este nevoie de echilibru pentru a stimula performanţa şi a răspunde nevoilor de echitate şi incluziune, adăugând că pentru prima dată în dezvoltarea cadrului curricular vor fi stabilite grupuri interdisciplinare, care vor lucra independent pe conţinuturile manualelor şcolare. ''(...) Cred în România educată şi cred că trebuie să ne dăm această şansă: de a participa la construcţia propriului viitor'', declară ministrul. » Citeste

EVENIMENT
Cei mai buni profesori vor fi premiaţi de studenţi pe 4 iunie la Alba Iulia
Studenţii sunt invitaţi să nominalizeze "profesorii tari" pentru distincţia "Profesor Bologna", care va fi acordată în cadrul unei gale, pe 4 iunie, la Alba Iulia. Potrivit unui comunicat al ANOSR, până pe 24 aprilie studenţii pot înscrie cadre didactice universitare pe care ei îi consideră a fi "profi tari" pe site-ul www.profitari.ro. Nominalizările vor fi evaluate printr-o procedură complexă, studenţii evaluatori urmând să decidă care sunt acei profesori ce merită în acest an distincţia "Profesor Bologna". » Citeste
agerpres.ro

Vizitatori
counter