MULTIMEDIA

Centrul Municipal de Colectare Iaşi

CALENDARUL OLIMPIADELOR NAŢIONALE ŞCOLARE

 
Alte articole din Formarea pentru discipline matematice Data publicarii: Joi, 22 Iulie 2010

În luna mai a fost realizat primul studiu asupra cerinţelor angajatorilor de absolvenţi ai universităţilor tehnice şi de matematică

În luna mai a acestui an, a fost realizat primul studiu despre opinia şi cerinţele angajatorilor privind utilitatea şi nivelul cunoştinţelor teoretice şi practice din domeniul matematicii studiate în cadrul învăţământului superior tehnic. Cercetarea a pornit din necesitatea unei mai bune corelări a nevoilor şi cerinţelor existente pe piaţa muncii cu modul de pregătire teoretic şi aplicativ oferit la nivelul învăţământului universitar tehnic, în special în domeniul matematicii.




Ancheta pentru evidenţierea cerinţelor angajatorilor din mediul economic reprezintă o etapă în "Identificarea unor oportunităţi pe piaţa muncii care necesită aplicaţii matematice", din cadrul proiectului POSDRU - Formarea cadrelor didactice universitare şi a studenţilor în domeniul utilizării unor instrumente moderne de predare-învăţare-evaluare pentru disciplinele matematice.

Finanţat din Fondul Social European, acest proiect se derulează pe o perioadă de 36 de luni - contribuind în mod direct la realizarea obiectivului general al Programului Operaţional Sectorial de Dezvoltare a Resurselor Umane - POS DRU - şi se înscrie în domeniul major de intervenţie 1.2. "Calitate în învăţământul superior". Partenerii Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului angrenaţi în acest proiect sunt: The Red Point, Agenţia OSC, Universitatea "Politehnica" din Bucureşti, Universitatea din Bucureşti, Universitatea din Piteşti, Universitatea Tehnică "Gheorghe Asachi" din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea "Dunărea de Jos" din Galaţi, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca şi Universitatea "1 Decembrie 1918" din Alba-Iulia.

Cele 8 universităţi partenere în cadrul proiectului au contactat 55 de companii din domeniul public şi privat pentru completarea unui număr relevant de chestionare de investigare a aspectelor urmărite. Domeniile în care activează companiile chestionate sunt: electronic şi IT (30%), economic (24%), mecanic (20%) şi construcţii (15%), cercetare şi educaţie (9%).

Una dintre primele concluzii ale studiului vizează nivelul de satisfacţie al angajatorilor faţă de pregătirea absolvenţilor de învăţământ superior: 67% se declară mulţumiţi în mare măsură şi 7% în foarte mică măsură, valorizând cu precădere atât "pregătirea generală teoretică de specialitate", "gândirea logică matematică", cât şi "cunoaşterea limbilor străine" şi "deschiderea către receptivitate la nou şi disponibilitatea de a învăţa".

În ceea ce priveşte domeniile matematice considerate a fi necesare desfăşurării activităţii specifice din cadrul companiilor respondente, secţiunile "Statistică şi probabilităţi", "Optimizări şi grafuri", "Algebră" şi "Geometrie" au înregistrat scoruri semnificative. Opinii contradictorii chiar în interiorul aceluiaşi domeniu matematic s-au înregistrat în următoarele cazuri: "Matematici speciale" (24% din respondenţi consideră că reprezintă un domeniu util în mare măsură, iar 24% au o opinie contrară), "Geometrie" (23% - în foarte mare măsură, iar 22% - deloc), "Algebră" (33% - în mare măsură, iar 27% în mică măsură sau 18% - deloc), "Analiza matematică" (24% - în mare măsură, iar 25% - deloc utilă).

Programele specializate pentru rezolvarea unor probleme practice, de tipul Mathematica, Maple, Matlab, nu sunt utilizate deloc în firmele care au răspuns la chestionar. Au fost indicate însă alte programe specializate folosite (ANSYS, ASIS, CISCO, ERP, EST, ETERA etc.).

Referitor la stagiile de pregătire din domeniul matematicii la care au participat angajaţi din companii în ultimii 3 ani, doar 9% dintre acestea au declarat că au trimis absolvenţi de învăţământ superior angajaţi să se specializeze, stagiile vizând preponderent Însuşire/perfecţionare cunoştinţe de lucru cu noile echipamente sau tehnologii, aplicaţii practice sau aplicaţii pe calculator.

Cu privire la necesitatea studierii unor capitole de matematică în cadrul programelor de master desfăşurate în prezent, cei chestionaţi consideră util în proporţii aproximativ egale ca studenţii să studieze la master matematică (35%), să nu studieze (36%), în timp ce 29% nu au nicio opinie în acest sens. Respondenţii şi-au exprimat acordul în proporţie de 66% (53% din domeniul privat şi 13% din domeniul public) să colaboreze cu matematicienii în vederea identificării capitolelor utile din matematică pentru studiul masteranzilor.

Cât despre învăţământul universitar tehnic pe piaţa muncii din perspectiva următorilor 5 ani, opiniile celor chestionaţi reafirmă rolul în creştere al învăţământului tehnic ca urmare a cererilor de pe piaţa muncii.

Prin aceste analize se urmăreşte îndeplinirea unui obiectiv specific important al proiectului, şi anume, utilizarea noilor cunoştinţe şi competenţe dobândite în proiect în domeniul aplicaţiilor matematice pe piaţa muncii, ceea ce justifică interesul sporit acordat opiniilor angajatorilor în acest sens.



Alte articole din Formarea pentru discipline matematice
Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !


 ECOTIC


 
Newsletter

EDITORIAL
romaniuc liliana.jpg
Cheile care trebuie să înveţe... vizibil şi sustenabil!
Un comentariu de Liliana Romaniuc, publicat pe portalul Adevarul.ro » Citeste


COMPANIA SAPTAMINII
Ghid de Reciclare: Reciclarea se învață!
Să recunoaștem, sortarea și reciclarea deșeurilor pe care le generăm acasă nu face neaparat parte din obiceiurile noastre. Pe de altă parte, este un obicei care se cultivă cu mare grijă în țările europene și nu numai. Reciclarea înseamnă un mediu mai curat și reintrarea unor resurse numite materii prime secundare - adică sticlă, hârtie, metal sau textile reciclate - în circuitul economic. » Citeste


SCOALA SAPTAMINII
ase-bucuresti.jpg
ASE sărbătoreşte 103 ani de la înfiinţare
Academia de Studii Economice (ASE) sărbătoreşte 103 ani de la înfiinţare, prilej cu care vor fi organizate, în această săptămână, diverse evenimente cultural-artistice. Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei de învăţământ superior, manifestările aniversare vor debuta marţi cu vernisajul expoziţiei "Castele şi conace revitalizate: conservarea patrimoniului construit din perspectiva proprietarilor". Evenimentul este organizat de facultăţile de Marketing şi Business şi Turism, împreună cu Asociaţia Arche. Expoziţia este deschisă până luni, 18 aprilie, în foaierul Bibliotecii Centrale a ASE. » Citeste


INTERVIU
curaj_adrian.jpg
Adrian Curaj: "Pregătim metodologia, de şapte ani nu au mai fost organizate concursuri pentru posturile de directori de școli"
Ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, afirmă, într-un interviu acordat Agerpres, că este nevoie de echilibru pentru a stimula performanţa şi a răspunde nevoilor de echitate şi incluziune, adăugând că pentru prima dată în dezvoltarea cadrului curricular vor fi stabilite grupuri interdisciplinare, care vor lucra independent pe conţinuturile manualelor şcolare. ''(...) Cred în România educată şi cred că trebuie să ne dăm această şansă: de a participa la construcţia propriului viitor'', declară ministrul. » Citeste

EVENIMENT
Cei mai buni profesori vor fi premiaţi de studenţi pe 4 iunie la Alba Iulia
Studenţii sunt invitaţi să nominalizeze "profesorii tari" pentru distincţia "Profesor Bologna", care va fi acordată în cadrul unei gale, pe 4 iunie, la Alba Iulia. Potrivit unui comunicat al ANOSR, până pe 24 aprilie studenţii pot înscrie cadre didactice universitare pe care ei îi consideră a fi "profi tari" pe site-ul www.profitari.ro. Nominalizările vor fi evaluate printr-o procedură complexă, studenţii evaluatori urmând să decidă care sunt acei profesori ce merită în acest an distincţia "Profesor Bologna". » Citeste
agerpres.ro

Vizitatori
counter