MULTIMEDIA

Centrul Municipal de Colectare Iaşi

CALENDARUL OLIMPIADELOR NAŢIONALE ŞCOLARE

 
Alte articole din Formare de consilieri si asistenti suport Data publicarii: Marti, 01 Martie 2011

Academia de Studii Economice a început etapa de formare a directorilor de unităţi şcolare şi a inspectorilor şcolari pentru descentralizarea învăţământului preuniversitar



În perioada 14-19 februarie 2011 a avut loc la Bucureşti prima etapă a cursurilor de formare pentru cel de-al treilea grup ţintă (format din directori de unităţi de învăţământ şi inspectori şcolari) din cadrul proiectului "Formarea de consilieri şi asistenţi suport pentru implementarea Strategiei de descentralizare a învăţământului preuniversitar", contract POSDRU/1/1.1/S/8. Aceste cursuri de formare fac parte din Activitatea "Desfăşurarea cursurilor de formare adresate celor 262 de inspectori şi directori, asistenţi ai viitoarelor birouri de asistenţă judeţene şi ai Biroului Central recrutaţi din 42 de judeţe din ţară".

Derulat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, proiectul "Formarea de consilieri şi asistenţi suport pentru implementarea Strategiei de descentralizare a învăţământului preuniversitar" are ca obiectiv principal "îmbunătăţirea managementului şi capacităţii unităţilor de învăţământ de a gestiona schimbările antrenate de procesul de descentralizare la scara naţională".
Proiectul este finanţat din Fondul Social European şi se înscrie în domeniul major de intervenţie 1.1 Acces la educaţie şi formare profesională iniţială de calitate, contribuind în mod direct la realizarea obiectivului general al Programului Operaţional Sectorial de dezvoltare a Resurselor Umane - POS DRU. Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului derulează acest proiect în prezent în parteneriat cu Academia de Studii Economice din Bucureşti, The Red Point şi Agenţia OSC, având ca dată de finalizare 31 octombrie 2011.

În cadrul cursurilor de formare din săptămâna 14-19 februarie 2011, participanţii eligibili au avut prilejul de a dobândi cunoştinţe din domenii precum managementul educaţional, parteneriatul şcoală - comunitate, aplicaţii IT utilizate în managementul şcolar, contabilitate şcolară etc. şi de a-şi forma abilităţi pentru eficientizarea gestionării transformărilor determinate în cadrul şcolar de descentralizarea învăţământului preuniversitar.




Cursurile de formare desfăşurate în prima săptămână fac parte dintr-o amplă etapă de formare care se desfăşoară în perioada 7 februarie - 31 martie 2011 sub îndrumarea coordonatorilor de centru din cadrul Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic, Academia de Studii Economice din Bucureşti. Etapa de formare a directorilor de şcoli şi a inspectorilor şcolari în vederea implementării strategiei de descentralizare cuprinde cursuri de formare pentru două serii din acest grup ţintă eligibil, derulate simultan în fiecare dintre cele 5 centre ale programului de formare: Bucureşti, Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca şi Constanţa.

Fiecare dintre cele 5 centre de formare cuprinde mai multe judeţe din zona geografică respectivă. Centrul din Bucureşti are arondate judeţele Ilfov, Teleorman, Braşov, Prahova, Dâmboviţa, Argeş, Olt, Vâlcea, Giurgiu şi include şi Municipiul Bucureşti. Centrul din Iaşi cuprinde judeţele Iaşi, Bacău, Botoşani, Suceava, Neamţ, Vaslui, Vrancea, Galaţi, cel din Cluj - Satu Mare, Maramureş, Bistriţa Năsăud, Sălaj, Mureş, Alba, Sibiu, Covasna, Hunedoara şi Cluj. Judeţele Timiş, Arad, Bihor, Hunedoara, Dolj, Caraş Severin, Mehedinţi, Gorj sunt incluse în Centrul Timişoara, iar Constanţa, Călăraşi, Tulcea, Buzău, Ialomiţa, Brăila în Centrul din Constanţa.

Beneficiarii acestor cursuri de formare sunt directori de unităţi de învăţământ şi inspectori şcolari, factori cu putere de decizie în contextul descentralizării învătământului preuniversitar. În întreaga etapă de formare vor participa peste 262 de cursanţi, dintre care 126 de inspectori din cadrul Inspectoratelor Şcolare Judeţene, 126 de directori de unităţi şcolare din învăţământul preuniversitar şi 10 inspectori din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Principalele module care vor fi studiate şi aprofundate în cadrul acestor cursuri de formare sunt Managementul organizaţiei şcolare în contextul descentralizării sistemului educaţional - 16 ore, Proiecte pentru dezvoltarea comunitară - 16 ore, Managementul resurselor financiare în organizaţia şcolară - 16 ore, Contabilitate pentru directori de şcoală şi inspectori şcolari - 16 ore, Aplicaţii IT în managementul şcolar - 32 ore, Elemente de economie socială - 12 ore şi Antreprenoriat - 12 ore. Evaluarea cursanţilor se va realiza de-a lungul a 8 ore, iar în funcţie de rezultate cursanţii vor primi un număr de 25 de credite transferabile. Cursurile pentru fiecare serie vor dura 3 săptămâni şi vor cuprinde 136 de ore de formare şi 8 ore de evaluare - în total 144 de ore în sistem faţă în faţă şi online.

După încheierea cursurilor de formare, vor fi selectate din grupul ţintă din fiecare judeţ câte două-trei persoane care vor deveni asistenţi suport pentru implementarea strategiei de descentralizare a învăţământului preuniversitar. Asistenţii suport selectaţi formaţi vor fi persoane resursă la nivelul comunităţii lor, capabile să gestioneze schimbările antrenate de descentralizarea sistemului de învăţământ preuniversitar. Ei vor avea responsabilitatea de a acorda consultanţă în ceea ce priveşte descentralizarea în cadrul birourilor de asistenţă care vor înfiinţate la finalul proiectului la nivel central şi judeţean.

Pentru grupul 3 de beneficiari, această etapă de formare reprezintă un important pas în acumularea de informaţii din domeniul managementului educaţional şi în identificarea de oportunităţi şi iniţiative în sprijinul şcolilor pe care le conduc. Cursurile de formare aduc o altă abordare a managementului organizaţiei şcolare din perspectiva descentralizării şi abilitează cursanţii în subdomenii ale managementului educaţional, abordând teme extrem de actuale cu aplicabilitate atât în managementul unei unităţi de învăţământ, cât şi în managementul clasei, al relaţiilor interpersonale, al proiectelor şi programelor educaţionale.




"Aceste cursuri reprezintă o reală oportunitate de instruire şi formare într-un mediu educaţional nou, cum este cel al descentralizării, prin studiul interactiv al unor module extrem de utile pentru un director de şcoală. Dezbaterea unor teme ca managementul şcolar actual, relaţia Şcoală - Comunitate, managementul finanţelor în cadrul unei unităţi de învăţământ în acest context economic, schimbul de opinii şi de informaţii şi prezentarea bunelor practici cred că vor fi cele mai mari câştiguri dobândite în urma acestor cursuri", a afirmat unul dintre directorii de şcoală prezenţi săptămâna trecută la cursurile de formare de asistenţi suport.

Pentru seria I, cursurile de formare şi instruire în domeniul descentralizării învăţământului preuniversitar vor continua în săptămânile 7-12 martie şi 21-26 martie, iar pentru seria a II-a - în perioada 14-19 martie şi 26-31 martie 2011.




Alte articole din Formare de consilieri si asistenti suport
Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !




 
Newsletter

EDITORIAL
romaniuc liliana.jpg
Cheile care trebuie să înveţe... vizibil şi sustenabil!
Un comentariu de Liliana Romaniuc, publicat pe portalul Adevarul.ro » Citeste


COMPANIA SAPTAMINII
Ghid de Reciclare: Reciclarea se învață!
Să recunoaștem, sortarea și reciclarea deșeurilor pe care le generăm acasă nu face neaparat parte din obiceiurile noastre. Pe de altă parte, este un obicei care se cultivă cu mare grijă în țările europene și nu numai. Reciclarea înseamnă un mediu mai curat și reintrarea unor resurse numite materii prime secundare - adică sticlă, hârtie, metal sau textile reciclate - în circuitul economic. » Citeste


SCOALA SAPTAMINII
ase-bucuresti.jpg
ASE sărbătoreşte 103 ani de la înfiinţare
Academia de Studii Economice (ASE) sărbătoreşte 103 ani de la înfiinţare, prilej cu care vor fi organizate, în această săptămână, diverse evenimente cultural-artistice. Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei de învăţământ superior, manifestările aniversare vor debuta marţi cu vernisajul expoziţiei "Castele şi conace revitalizate: conservarea patrimoniului construit din perspectiva proprietarilor". Evenimentul este organizat de facultăţile de Marketing şi Business şi Turism, împreună cu Asociaţia Arche. Expoziţia este deschisă până luni, 18 aprilie, în foaierul Bibliotecii Centrale a ASE. » Citeste


INTERVIU
curaj_adrian.jpg
Adrian Curaj: "Pregătim metodologia, de şapte ani nu au mai fost organizate concursuri pentru posturile de directori de școli"
Ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, afirmă, într-un interviu acordat Agerpres, că este nevoie de echilibru pentru a stimula performanţa şi a răspunde nevoilor de echitate şi incluziune, adăugând că pentru prima dată în dezvoltarea cadrului curricular vor fi stabilite grupuri interdisciplinare, care vor lucra independent pe conţinuturile manualelor şcolare. ''(...) Cred în România educată şi cred că trebuie să ne dăm această şansă: de a participa la construcţia propriului viitor'', declară ministrul. » Citeste

EVENIMENT
Cei mai buni profesori vor fi premiaţi de studenţi pe 4 iunie la Alba Iulia
Studenţii sunt invitaţi să nominalizeze "profesorii tari" pentru distincţia "Profesor Bologna", care va fi acordată în cadrul unei gale, pe 4 iunie, la Alba Iulia. Potrivit unui comunicat al ANOSR, până pe 24 aprilie studenţii pot înscrie cadre didactice universitare pe care ei îi consideră a fi "profi tari" pe site-ul www.profitari.ro. Nominalizările vor fi evaluate printr-o procedură complexă, studenţii evaluatori urmând să decidă care sunt acei profesori ce merită în acest an distincţia "Profesor Bologna". » Citeste
agerpres.ro

Vizitatori
counter