MULTIMEDIA

Centrul Municipal de Colectare Iaşi

CALENDARUL OLIMPIADELOR NAŢIONALE ŞCOLARE

 
Alte articole din Formare de consilieri si asistenti suport Data publicarii: Joi, 03 Martie 2011

“Formarea oferită le dă şansa cursanţilor de a se implica în mod activ în direcţia implementării măsurilor de descentralizare a învăţământului preuniversitar”

vladimir enachescu.jpgSusţine Vladimir Enăchescu, Preparator Universitar Doctorand în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, Academia de Studii Economice Bucureşti şi asistent coordonator al Centrului de Formare de Asistenţi Suport în descentralizare din Constanţa.
Finanţat din Fondul Social European şi derulat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, Proiectul strategic “Formarea de consilieri şi asistenţi suport pentru implementarea Strategiei de descentralizare a învăţământului preuniversitar", contract POSDRU/1/1.1/S/8 se desfăşoară pâna la data de 31 octombrie 2011.



- De două săptămâni au început cursurile de formare a directorilor de unităţi şcolare din învăţământul preuniversitar şi a inspectorilor şcolari din Inspectoratele Şcolare Judeţene în domeniul descentralizării sistemului de învăţământ preuniversitar. Domnule Vladimir Enăchescu, spuneţi-mi, vă rog, care este obiectivul principal al acestei etape din cadrul Proiectului “Formarea de consilieri şi asistenţi suport pentru implementarea Strategiei de descentralizare a învăţământului preuniversitar”?
- Obiectivul general al proiectului urmăreşte îmbunătăţirea managementului şi a capacităţii unităţilor de învăţământ de a gestiona schimbările antrenate de procesul de descentralizare la scară naţională. În acelaşi timp, prin acest proiect se urmăreşte asigurarea serviciilor de consultanţă prin formarea unor categorii profesionale cu competenţe specifice pentru implementarea descentralizării. Comunicarea privind implementarea descentralizării la nivel naţional prin instrumente informatice de diseminare a informaţiilor, informarea şi comunicarea prin constituirea unei biblioteci oficiale a descentralizării şi a unei baze de date pentru monitorizare, acordarea de suport în domeniul descentralizării prin înfiinţarea unor structuri operaţionale (birouri de asistenţă) la nivel central şi la nivel judeţean, precum şi informarea în şcoli şi comunitate despre prevederile Strategiei descentralizării prin derularea unei campanii de comunicare care să operaţionalizeze circuite de comunicare între birourile de asistenţă, instituţiile care gestionează competenţe descentralizate şi media sunt principalele arii de competenţă în care cursanţii sunt formaţi.

- Câte persoane vor urma aceste cursuri şi care este ponderea fiecărui grup ţintă (directori de şcoală, inspectori şcolari, inspectori din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului)?
- Beneficiarii întregului proiect sunt în număr de 1.766 de cursanţi, grupaţi în 3 categorii astfel:
Grupul 1: 1.000 de profesori membri ai Consiliilor de Administraţie din şcoli, din 42 de judeţe;
Grupul 2: 420 de membri ai Consiliilor locale din localităţi, din 42 de judeţe;
În această etapă de formare va participa însă Grupul 3 de beneficiari, constituit din 262 de persoane, dintre care 126 de inspectori şcolari, 126 de directori de unităţi şcolare din învăţământul preuniversitar şi 10 inspectori din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

- Care este modalitatea de structurare şi desfăşurare a cursurilor de formare?
- Toate disciplinele sunt abordate într-o manieră dinamică, stilul de susţinere a acestora este orientat în direcţia satisfacerii nevoilor de cunoaştere ale cursanţilor, de aşa manieră încât să se dezvolte o atmosferă de colaborare eficientă în vederea atingerii obiectivelor propuse. Disciplinele abordate diferă ca număr de ore alocat în funcţie de aria de cuprindere şi aplicabilitate.

- Care sunt tematicile abordate în cadrul cursurilor şi care este rolul fiecăreia în formarea grupului ţintă?
- Disciplinele abordate în cadrul Grupului ţintă 3 sunt următoarele: “Managementul organizaţiei şcolare în contextul descentralizării sistemului educaţional”, “Şcoala şi comunitatea”, “Proiecte pentru dezvoltarea comunitară”, “Managementul resurselor financiare în organizaţia şcolară”, “Contabilitate pentru directori de unităţi şcolare/inspectori şcolari”, “Aplicaţii IT în managementul şcolar”, “Elemente de economie socială”, precum şi “Antreprenoriat”. Toate aceste discipline urmăresc dezvoltarea unor abilităţi conform celor exprimate în obiectivele anterior menţionate.

- Ce beneficii le aduce cursanţilor certificarea pe care o vor obţine în urma acestor cursuri de formare?
- Pentru inspectorii şcolari şi directorii de unităţi şcolare, proiectul aduce următoarele beneficii: o nouă abordare a managementului organizaţiei şcolare din perspectiva descentralizării; oportunitatea de a fi formaţi în domeniul managementului educaţional, mai exact în antreprenoriat educaţional, economie socială, proiecte educaţionale, contabilitate, managementul resurselor financiare, relaţii comunitare; tratarea unor teme actuale atât în managementul educaţional, cât şi în managementul clasei, al relaţiilor interpersonale, al proiectelor şi programelor educaţionale; capacitatea de a gestiona eficient situaţiile determinate de descentralizarea sistemului de învăţământ; în plan personal, cunoştinţele şi abilităţile primite şi formate în cadrul cursurilor vor crea în rândul cadrelor didactice, inspectorilor şi reprezentanţilor MECTS o viziune mai amplă a procesului educaţional şi competenţele necesare asigurării consilierii celor interesaţi în management educaţional şi în descentralizare.
De altfel, formarea obţinută în urma evaluării le oferă şansa cursanţilor de a se implica în mod activ în direcţia implementării Strategiei de Descentralizare a Învăţământului Preuniversitar, la nivelul organizaţiilor şi comunităţilor în care îşi desfăşoară activitatea.

- Din ce aţi remarcat până acum, cum a fost primită de către directorii de unităţi şcolare şi de către inspectorii şcolari iniţiativa realizării unor astfel de cursuri?
- Cursanţii au îmbrăţişat cu entuziasm iniţiativa noastră de a susţine aceste cursuri şi au demonstrat dorinţa de a participa, în acest sens putem observa şi numărul mare de înscrieri înregistrate. Implicarea în cadrul activităţilor, precum şi deschiderea şi împărtăşirea experienţelor vin în sprijinul afirmaţiilor anterioare.

- Ca asistent coordonator al Centrului de Formare Constanţa, care este opinia dumneavoastră despre cursurile de formare a directorilor de unităţi şcolare şi a inspectorilor şcolari din cadrul Proiectului “Formarea de consilieri şi asistenţi suport pentru implementarea Strategiei de descentralizare a învăţământului preuniversitar”?
- Personal, consider această activitate ca fiind una extrem de dinamică, dar care, fiind orientată către societate, ne solicită pe toţi cei implicaţi activ în acest proiect să fim orientaţi către viitor, să facem posibil progresul, precum şi să transmitem acest suflu tuturor celor ce pot face o diferenţă în direcţia urmărită.




Alte articole din Formare de consilieri si asistenti suport
Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !


 usamv


 
Newsletter

EDITORIAL
romaniuc liliana.jpg
Cheile care trebuie să înveţe... vizibil şi sustenabil!
Un comentariu de Liliana Romaniuc, publicat pe portalul Adevarul.ro » Citeste


COMPANIA SAPTAMINII
Ghid de Reciclare: Reciclarea se învață!
Să recunoaștem, sortarea și reciclarea deșeurilor pe care le generăm acasă nu face neaparat parte din obiceiurile noastre. Pe de altă parte, este un obicei care se cultivă cu mare grijă în țările europene și nu numai. Reciclarea înseamnă un mediu mai curat și reintrarea unor resurse numite materii prime secundare - adică sticlă, hârtie, metal sau textile reciclate - în circuitul economic. » Citeste


SCOALA SAPTAMINII
ase-bucuresti.jpg
ASE sărbătoreşte 103 ani de la înfiinţare
Academia de Studii Economice (ASE) sărbătoreşte 103 ani de la înfiinţare, prilej cu care vor fi organizate, în această săptămână, diverse evenimente cultural-artistice. Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei de învăţământ superior, manifestările aniversare vor debuta marţi cu vernisajul expoziţiei "Castele şi conace revitalizate: conservarea patrimoniului construit din perspectiva proprietarilor". Evenimentul este organizat de facultăţile de Marketing şi Business şi Turism, împreună cu Asociaţia Arche. Expoziţia este deschisă până luni, 18 aprilie, în foaierul Bibliotecii Centrale a ASE. » Citeste


INTERVIU
curaj_adrian.jpg
Adrian Curaj: "Pregătim metodologia, de şapte ani nu au mai fost organizate concursuri pentru posturile de directori de școli"
Ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, afirmă, într-un interviu acordat Agerpres, că este nevoie de echilibru pentru a stimula performanţa şi a răspunde nevoilor de echitate şi incluziune, adăugând că pentru prima dată în dezvoltarea cadrului curricular vor fi stabilite grupuri interdisciplinare, care vor lucra independent pe conţinuturile manualelor şcolare. ''(...) Cred în România educată şi cred că trebuie să ne dăm această şansă: de a participa la construcţia propriului viitor'', declară ministrul. » Citeste

EVENIMENT
Cei mai buni profesori vor fi premiaţi de studenţi pe 4 iunie la Alba Iulia
Studenţii sunt invitaţi să nominalizeze "profesorii tari" pentru distincţia "Profesor Bologna", care va fi acordată în cadrul unei gale, pe 4 iunie, la Alba Iulia. Potrivit unui comunicat al ANOSR, până pe 24 aprilie studenţii pot înscrie cadre didactice universitare pe care ei îi consideră a fi "profi tari" pe site-ul www.profitari.ro. Nominalizările vor fi evaluate printr-o procedură complexă, studenţii evaluatori urmând să decidă care sunt acei profesori ce merită în acest an distincţia "Profesor Bologna". » Citeste
agerpres.ro

Vizitatori
counter