MULTIMEDIA

Centrul Municipal de Colectare Iaşi

CALENDARUL OLIMPIADELOR NAŢIONALE ŞCOLARE

 
Alte articole din Formarea pentru discipline matematice Data publicarii: Luni, 11 Aprilie 2011

La Piteşti a avut loc o întâlnire de lucru în cadrul Proiectului "Formarea cadrelor didactice universitare şi a studenţilor în domeniul utilizării unor instrumente moderne de predare-învăţare-evaluare pentru disciplinele matematice"

În perioada 24-26 martie 2011 s-a desfăşurat un seminar de dezbatere a Activităţii 4 - Realizarea şi implementarea programului de formare a cadrelor didactice şi a studenţilor pe baza curriculelor revizuite în concordanţă cu cerinţele performante ale competiţiilor internaţionale şi cu competenţele solicitate pe piaţa muncii, a Activităţii 5 - Crearea infrastructurii centrelor şi operaţionalizarea lor şi a Activităţii 6 - Elaborarea de resurse de predare-învăţare-evaluare.
Seminarul face parte din cadrul activităţilor Proiectului "Formarea cadrelor didactice universitare şi a studenţilor în domeniul utilizării unor instrumente moderne de predare-învăţare-evaluare pentru disciplinele matematice, în vederea creării de competenţe performante şi practice pentru piaţa muncii".

Acest proiect este finanţat din Fondul Social European, se derulează pe o perioadă de 36 de luni - şi contribuie în mod direct la realizarea obiectivului general al Programului Operaţional Sectorial de Dezvoltare a Resurselor Umane - POSDRU, înscriindu-se în domeniul major de intervenţie 1.2. "Calitate în învăţământul superior".

Partenerii Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului în acest proiect sunt: Universitatea "Politehnica" din Bucureşti, Universitatea din Bucureşti, Universitatea din Piteşti, Universitatea Tehnică "Gheorghe Asachi" din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea "Dunărea de Jos" din Galaţi, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea Tehnică de Construcţii din Bucureşti, Universitatea "1 Decembrie 1918" din Alba-Iulia, The Red Point şi Agenţia OSC.

Seminarul de la Piteşti a reunit aproximativ 30 de participanţi: reprezentanţi ai tuturor universităţilor partenere, reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, reprezentanţi ai Agenţiei OSC şi The Red Point.

Prima zi a seminarului a fost deschisă de către Corneliu Munteanu, Manager de Proiect, care a accentuat în prezentarea sa necesitatea corelării curriculelor între matematică şi disciplinele aplicative, în vederea formării unei baze de cunoştinţe şi abilităţi utile în activitatea de producţie/cercetare. Antonela Toma, Asistent Manager de Proiect, a vorbit despre stadiul actual şi etapele următoare ale proiectului, subliniind nevoia identificării posibilităţilor de aplicare efectivă a rezultatelor proiectului, în vederea îmbunătăţirii programelor de cursuri opţionale şi obligatorii adresate studenţilor.

Gabriel Adumitroaei, de la The Red Point, a susţinut o prezentare despre procesul de autentificare şi utilizare a instrumentului Eduportal şi a explicat modalităţile de creare a directoarelor în Librăria Digitală, precum şi instrucţiunile pentru descărcarea, mutarea sau ştergerea unor documente din Librăria Digitală. Au urmat dezbateri privind desfăşurarea activităţilor de achiziţie de licenţe software şi necesar hardware pentru centrele universitare şi de instalare a sistemului hardware şi software în cadrul centrelor de formare. S-a discutat, de asemenea, despre stadiul amenajării spaţiilor dotate cu conexiuni la Internet.

În cea de-a doua zi a întâlnirii de lucru, Gabriela Oproiu, de la Universitatea "Politehnica" din Bucureşti a prezentat Programul de formare a cadrelor didactice şi a studenţilor. Au fost discutate, analizate şi îmbunătăţite componentele modulelor programului de formare a cadrelor didactice şi a studenţilor şi s-au propus perioadele de formare. S-au dezbătut apoi în plen criteriile de admitere şi selecţie atât a cadrelor didactice care vor fi formate şi a personalului formator în cadrul acestui proiect, cât şi a studenţilor care vor fi formaţi. Astfel, criteriile de eligibilitate în cazul cadrelor didactice care doresc să devină formatori în acest proiect sunt competenţele în domeniul matematicii şi al gândirii logice şi disponibilitatea de a susţine cursurile de formare în perioada respectivă. Pentru a putea participa la cursurile de formare, studenţii trebuie să urmeze în prezent o facultate de inginerie sau cu profil informatic, să fie în anul I sau II, să fie participanţi la concursuri de matematica şi să aibă media de admitere sau de absolvire (în cazul celor din anul II) de minimum 7.

Au fost stabilite, de asemenea, ultimele detalii ale programului de formare a cadrelor didactice şi a studenţilor, cum ar fi avizarea şi implementarea propriu-zisă a programului în cele 9 centre constituite în cadrul universităţilor partenere în proiect şi modalităţile de certificare a formării studenţilor în urma cursurilor. S-a propus ca studenţii participanţi la cursurile de formare pe baza curriculelor revizuite în concordanţă cu cerinţele performante ale competiţiilor internaţionale şi cu competenţele solicitate pe piaţa muncii să primească ulterior un certificat de formare în acest sens.

Tot în ziua a doua a seminarului a fost dezbătută şi finalizată o serie de chestionare asupra utilităţii armonizării curriculelor în domeniul matematicii la nivelul instituţiei respective, care vor aplicate studenţilor din fiecare universitate parteneră.

În ceea ce priveşte broşurile de specialitate cu subiecte de pregătire pentru creşterea competitivităţii şi performanţei şcolare a studenţilor, care vor fi realizate în cadrul proiectului, la întâlnirea de la Piteşti s-au stabilit temele acestora, în urma centralizării tematicilor propuse de către universităţile partnere în proiect. Pentru elaborarea materialului didactic se vor forma ulterior echipele de lucru pe fiecare temă în parte.

În ultima zi a întâlnirii de lucru au fost evaluate toate ideile şi propunerile prezentate în cadrul reuniunii, subliniindu-se necesitatea informării factorilor de decizie ai universităţii şi ai unor membri ai consiliilor cu privire la modificările introduse în curricula de matematică din învăţământul universitar tehnic în corelaţie cu cadrul naţional al calificărilor. A fost accentuată în finalul dezbaterilor şi ideea formării unei atitudini reflexive privind modul de proiectare şi implementarea a unui curriculum diferenţiat, în funcţie de necesităţile de formare impuse de piaţa muncii. Seminarul s-a încheiat cu stabilirea strategiilor de abordare a următoarelor etape din cadrul proiectului: realizarea şi implementarea programului de formare a cadrelor didactice şi a studenţilor, crearea infrastructurii centrelor, operaţionalizarea lor şi elaborarea de resurse de predare-învăţare-evaluare.



Alte articole din Formarea pentru discipline matematice
Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !





 
Newsletter

EDITORIAL
romaniuc liliana.jpg
Cheile care trebuie să înveţe... vizibil şi sustenabil!
Un comentariu de Liliana Romaniuc, publicat pe portalul Adevarul.ro » Citeste


COMPANIA SAPTAMINII
Ghid de Reciclare: Reciclarea se învață!
Să recunoaștem, sortarea și reciclarea deșeurilor pe care le generăm acasă nu face neaparat parte din obiceiurile noastre. Pe de altă parte, este un obicei care se cultivă cu mare grijă în țările europene și nu numai. Reciclarea înseamnă un mediu mai curat și reintrarea unor resurse numite materii prime secundare - adică sticlă, hârtie, metal sau textile reciclate - în circuitul economic. » Citeste


SCOALA SAPTAMINII
ase-bucuresti.jpg
ASE sărbătoreşte 103 ani de la înfiinţare
Academia de Studii Economice (ASE) sărbătoreşte 103 ani de la înfiinţare, prilej cu care vor fi organizate, în această săptămână, diverse evenimente cultural-artistice. Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei de învăţământ superior, manifestările aniversare vor debuta marţi cu vernisajul expoziţiei "Castele şi conace revitalizate: conservarea patrimoniului construit din perspectiva proprietarilor". Evenimentul este organizat de facultăţile de Marketing şi Business şi Turism, împreună cu Asociaţia Arche. Expoziţia este deschisă până luni, 18 aprilie, în foaierul Bibliotecii Centrale a ASE. » Citeste


INTERVIU
curaj_adrian.jpg
Adrian Curaj: "Pregătim metodologia, de şapte ani nu au mai fost organizate concursuri pentru posturile de directori de școli"
Ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, afirmă, într-un interviu acordat Agerpres, că este nevoie de echilibru pentru a stimula performanţa şi a răspunde nevoilor de echitate şi incluziune, adăugând că pentru prima dată în dezvoltarea cadrului curricular vor fi stabilite grupuri interdisciplinare, care vor lucra independent pe conţinuturile manualelor şcolare. ''(...) Cred în România educată şi cred că trebuie să ne dăm această şansă: de a participa la construcţia propriului viitor'', declară ministrul. » Citeste

EVENIMENT
Cei mai buni profesori vor fi premiaţi de studenţi pe 4 iunie la Alba Iulia
Studenţii sunt invitaţi să nominalizeze "profesorii tari" pentru distincţia "Profesor Bologna", care va fi acordată în cadrul unei gale, pe 4 iunie, la Alba Iulia. Potrivit unui comunicat al ANOSR, până pe 24 aprilie studenţii pot înscrie cadre didactice universitare pe care ei îi consideră a fi "profi tari" pe site-ul www.profitari.ro. Nominalizările vor fi evaluate printr-o procedură complexă, studenţii evaluatori urmând să decidă care sunt acei profesori ce merită în acest an distincţia "Profesor Bologna". » Citeste
agerpres.ro

Vizitatori
counter