Calendarul şi metodologiile examenelor naţionale din 2018 au fost abordate în şedinţa Comisiei de Dialog Social

Drafturile ordinelor de ministru prin care se aprobă calendarul şi metodologiile examenelor naţionale din 2018 (evaluarea naţională pentru elevii de clasa a VIII-a, bacalaureat şi definitivat), dar şi ale admiterii în învăţământul profesional de stat şi în învăţământul dual pentru anul şcolar 2018-2019 au fost discutate pe 29 august la Ministerul Educaţiei Naţionale în şedinţa Comisiei de Dialog Social.

Potrivit unui comunicat de presă al MEN, în cadrul întâlnirii au fost luate în discuţie proiectul metodologiei-cadru privind reglementarea utilizării auxiliarelor didactice în unităţile de învăţământ preuniversitar şi metodologia de organizare a programului ‘Şcoala după şcoală’.

Un alt subiect l-a constituit proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea regulamentului privind stabilirea locurilor de muncă, a categoriilor de personal, mărimea concretă a sporurilor pentru condiţii de muncă, precum şi condiţiile de acordare a acestora pentru personalul din sistemul de învăţământ.

În ceea ce priveşte învăţământul profesional şi dual, MEN a lansat în consultare publică hotărârea de guvern privind modalitatea de subvenţionare de către stat a costurilor pentru elevii care frecventează învăţământul profesional (bursa profesională) şi un ordin privind aprobarea contractului de pregătire practică a elevilor din învăţământul dual. “Punctele de vedere şi sugestiile exprimate de participanţi sunt luate în calcul în procesul de redactare a variantelor finale ale documentelor analizate în şedinţa de astăzi”, precizează MEN.

La întâlnire au participat reprezentanţi ai MEN şi ai Ministerului Consultării Publice şi Dialogului Social, ai sindicatelor din învăţământ (Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, Federaţia Sindicatelor din Educaţie ‘Spiru Haret’ şi Federaţia Sindicală ‘Alma Mater’) şi ai confederaţiilor patronale (COMPIROM, CONCORDIA şi UGIR). De asemenea, au fost invitaţi şi membri ai Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar şi ai Asociaţiei Elevilor din Municipiul Constanţa. AGERPRES