Caraş-Severin: dascălii doresc integrarea copiilor cu dizabilităţi în învăţământul de masă

copil cu dizabilitati.jpgDascălii cărăşeni doresc integrarea copiilor cu dizabilităţi în ceea ce înseamnă învăţământul de masă, Inspectoratul Şcolar Judeţean organizând în acest sens vineri seminarul cu tema ‘Centrul de Informare şi Documentare – mediator al reţelei pentru educaţie incluzivă’. Acţiunea a făcut parte din Proiectul Comenius Regio ‘Regional Network for Inclusive Education’ (Reţeaua Regională pentru Educaţie Incluzivă), derulat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Caraş-Severin, în colaborare cu Centrul Şcolar pentru Educaţia Incluzivă ‘Primăvara’ din Reşiţa şi Asociaţia ‘Pentru Copiii Primăverii’, alături de partenerii portughezi din oraşul Figueiro dos Vinhos.

‘Incluziunea şcolară nu e o noţiune seacă, având în vedere crearea unei reţele care să ofere expertiză în ceea ce priveşte integrarea copiilor cu dizabilităţi în învăţământul de masă. Iar roadele acestui seminar se vor putea observa într-un timp relativ scurt’, a precizat inspectorul şcolar general, prof. Adrian Doxan. Seminarul de vineri a oferit oportunitatea prezentării Centrelor de informare şi documentare pentru educaţie incluzivă, create prin proiectul Comenius Regio, atât în judeţul Caraş-Severin, cât şi în municipiul Figueiro dos Vinhos din Portugalia.

Prin aceste centre şi prin reţeaua regională care se va construi în jurul acestora, proiectul va permite celor două regiuni, atât de îndepărtate geografic, să deruleze activităţi similare, care să facă din expresia ‘Educaţie pentru toţi’ o realitate, după cum a precizat inspectorul şcolar pe proiecte educaţionale, Aurora Korka. AGERPRES