Compania Materna anunta solutii IT complete pentru reducerea costurilor in administratia publica

logo_materna.jpgFurnizorul de servicii si consultanta IT, MATERNA Information & Communication, anunta lansarea pe piata locala a noilor solutii informatice pentru administratiile locale. Solutiile MATERNA pentru administratia publica locala vor fi prezentate in martie la CeBIT, cel mai mare targ de IT&C din Europa, ce are loc anual la Hanovra, in Germania.

Aceste solutii sunt menite sa trateze in mod unitar provocarile cu care se confrunta institutiile administratiei publice locale, totul intr-o viziune centrata pe cetateni si agenti economici, ca principali beneficiari ai e-guvernarii.

La nivelul celor 27 de tari membre ale Uniunii Europene, se estimeaza ca birocratia costa circa 4% din PIB, ceea ce inseamna aproximativ 410 miliarde de euro. La nivel local, conform studiilor Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, reducerea cu 1% a costurilor birocratiei ar aduce Romaniei economii de peste un miliard de euro la nivelul administratiei locale.

Abordarea MATERNA se inscrie in aceasta strategie de reducere a costurilor birocratiei si ofera urmatoarele beneficii pentru cetatenii si agentii economici care interactioneaza cu institutiile administratiei locale:

– Accesul direct la serviciile publice

– Furnizarea de servicii publice complete

– Reducerea timpului de rezolvare a solicitarilor prin eliminarea efectelor birocratiei

– Eficientizarea comunicarii cetateanului in relatia cu serviciile administratiei locale.

Beneficiind de o vasta experienta in proiectarea si implementarea de solutii informatice pentru administratiile locale, dovada fiind numarul mare de proiecte executate in Germania, Austria si alte tari din Uniunea Europeana, filiala din Romania propune informatizarea administratiei locale prin implementarea unor solutii informatice destinate:
– gestiunii integrate a documentelor, fluxurilor de lucru si arhivarii electronice;

– extinderii serviciilor on-line prin implementarea unui portal multifunctional;

– administrarii electronice a reclamatiilor si sesizarilor in deplina transparenta fata de cetatean.

Solutiile MATERNA au ca prim scop informatizarea activitatilor pentru a facilita fundamentarea deciziilor managementului pe informatii obtinute, la momentul dorit si in timp real, din baze de date constituite si exploatate curent in domeniile de activitate ale Primariei. Sistemul informatic propus este un sistem informatic structurat, si in acelasi timp modularizat, pentru a crea posibilitatea implementarii independent, in functie de bugetul alocat.

„Am dezvoltat un set de solutii informatice care sa faciliteaze procesele de conducere si de executie din administratiile locale. Principalul avantaj al acestor solutii este ca trateaza personalizat procesele si activitatile institutiilor publice, iar gradul de adresabilitate a acestora este maxim”, a declarat Andrei Grosu, responsabilul pentru solutiile informatice destinate sectorului public al MATERNA Information & Communications Romania.