De ce vrea ministrul Ecaterina Andronescu o nouă lege a educaţiei

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

andronescu_2012.jpgStarea actuala a învăţământului, creşterea performanţei elevilor, regândirea şcolilor din mediul rural şi modificarea legii educaţiei au fost principalele teme discutate, marţi, de ministrul Ecaterina Andronescu la întâlnirea cu cadre didactice din judeţul Teleorman.

Ministrul Educaţiei a arătat că unul dintre obiectivele sale îl reprezintă dotarea atelierelor pentru şcolile profesionale şi liceele agricole şi a arătat că în această perioadă se lucrează, împreună cu Banca Mondială, la un proiect în care unul dintre obiective îl constituie dotarea atelierelor pentru şcolile profesionale şi liceele agricole.

“Un alt obiectiv al proiectului este regândirea şcolilor din mediul rural, astfel încât să creştem performanţa. Copiii, care nu au nicio vină că s-au născut aici, au dreptul la şanse egale de acces la educaţia de calitate”, a spus Ecaterina Andronescu.
Ea a adăugat că din acelaşi proiect şi din fonduri de la buget, se doreşte, acolo unde numărul elevilor o impune, finanţarea unor lucrări începute între care se află şi 162 de campusuri. Tot prin proiectul cu Banca Mondială, cu reprezentanţii căreia s-a discutat marţi la Bucureşti, se va continua informatizarea în şcoli, folosindu-se şi fonduri europene, a mai spus Ecaterina Andronescu.

Răspunzând numeroaselor întrebări, ministrul Educaţiei a declarat că, pe baza evaluărilor, se va opta în anul următor pe soluţia clasei pregătitoare la nivelul grădiniţei, iar clasa a IX-a va rămâne la liceu. De asemenea, în opinia sa şcolile cu personalitate juridică ar trebui să aibă între 150 şi 200 de elevi, şi nu 300 cum prevede legislaţia actuală. AGERPRES