Ecaterina Andronescu: Numărul notelor modificate la contestaţii este excesiv de mare

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat că atât la Bacalaureat, cât şi la Evaluarea naţională numărul notelor modificate în urma contestaţiilor este “excesiv” de mare şi ia în calcul regândirea examenelor din punctul de vedere al conţinutului, al itemilor obiectivi, dar şi ca profesorii care au avut diferenţe mari să nu mai participe la corectare în următorii ani.

“În privinţa numărului de contestaţii între 42.000 şi 48.000, numărul de lucrări modificate este excesiv de mare, ceea ce este un mare semnal de alarmă pentru noi, care impune şi măsuri pentru a remedia această situaţie. Să regândim poate examenele, poate din punctul de vedere al conţinutului şi al itemilor obiectivi şi, nu în ultimul rând, în ceea ce priveşte formarea celor care evaluează pentru că diferenţele sunt, după părerea mea, chiar inacceptabile”, a afirmat Andronescu, la o conferinţă de presă.

Ea a spus că ia în calcul examene cu itemi obiectivi, menţionând că acest lucru ar putea să-i supere pe unii dintre profesori. “Fac o comparaţie. La Politehnică, de foarte mulţi ani de zile, lucrările scrise sunt pe itemi obiectivi, lucrarea este corectată în faţa elevului şi a unor martori, el ştie cu ce notă pleacă, nu mai avem atât de multe contestaţii, din care destul de multe au primit modificarea notelor. Cu itemi obiectivi nu vom mai ajunge în aceste situaţii şi va trebui să mergem în această direcţie. S-ar putea să-i supărăm pe unii dintre profesori, o să stăm de vorbă şi o să le explicăm că este calea către care trebuie să mergem. Foarte mulţi profesori spun că nu se poate ca la disciplina ‘X’ să dăm examen pe itemi obiectivi, dar uitaţi-vă testele Cambridge, Oxford, se dau pe itemi obiectivi şi nu are nimeni nicio problemă cu corectitudinea acestor examene. (…) Luăm în calcul. Când o să avem situaţia exactă o să elaborăm şi metodologia pentru examenele viitoare şi o să comunicăm”, a adăugat Ecaterina Andronescu.

În opinia sa, profesorii care au avut diferenţe mari în notare nu trebuie să mai participe la corectarea lucrărilor la examenele din anii următori. “Nu cred că trebuie să trecem uşor peste aceste lucruri. Vom face o analiză şi vom cere fiecărui inspectorat şcolar, acolo unde au fost centrele de evaluare, să avem listele nominale ale profesorilor care au avut aceste diferenţe foarte mari. Prima măsură ar fi ca aceste cadre didactice să nu mai participe la evaluările anilor următori, iar o măsură pe care trebuie să o avem în vedere este să formăm aceşti evaluatori în aşa fel încât diferenţele să nu mai fie atât de mari, cum au fost anul acesta. (…) Cred că trebuie să fim exigenţi când e vorba de soarta copiilor, nu ne putem juca cu lucrul acesta. Trebuie să fim foarte atenţi când facem corectura unei lucrări, pentru că în spatele acelei lucrări este nu numai un copil a cărui soartă depinde de nota pe care o dăm, este familia, societatea”, a susţinut ministrul. AGERPRES