Incepe a doua editie a Concurs international de design vestimentar “createurope”

create-europe.jpgTinerii designeri si studentii de la facultatile de design vestimentar din Romania sunt invitati sa participe la cea de-a doua editie a “createurope”, informeaza Institutul Cultural Roman “Titu Maiorescu” din Berlin.

Concursul a fost initiat in anul 2008 de Institutul Goethe, in colaborare cu reteaua EUNIC a institutelor culturale europene din Berlin, are ca sponsor principal firma germana Quelle si se desfasoara sub patronajul lui Dirk Schoneberger, creative director al marcii Joop!.

Persoanele interesate isi pot depune portofoliile pana pe 15 iunie, instructiunile privind inscrierea in concurs putand fi obtinute pe internet, la http://www.goethe.de/cgi-bin/createurope2009/howtoapply.pdf. O comisie specializata, formata din designeri vestimentari, jurnalisti si profesionisti din domeniul modei, va alege dintre candidati 30 de finalisti, care isi vor prezenta colectiile la Berlin, in luna octombrie.

In cadrul acestui spectacol de moda vor fi acordate patru premii. Un prim premiu este “Best Upcoming Designer Award” ( Premiul pentru cel mai bun newcomer) care va premia o colectie intreaga, care iese in evidenta prin creativitate, multilateralitate si unicitate. Premiul consta intr-o bursa de 12 luni, la Berlin: cazare, instruire in diverse domenii adiacente industriei modei, prezentari in cadrul targurilor de moda, o prezentare in revista BLANK, colaborare cu profesionisti din domeniul modei, posibilitatea realizarii unei colectii proprii pentru firma Quelle.

De asemenea, “Best Avantgarde Award” (Premiul pentru colectia cea mai avangardista) va recompensa o piesa futurista, deschizatoare de drumuri in ceea ce priveste materialul folosit, croiala sau modul de realizare). Castigatorul va beneficia de o bursa de sase luni, la Berlin: cazare, prezentare in cadrul unui targ de moda, prezentare in revista BLANK si in alte publicatii.

“Best Student Award” (Premiu pentru cel mai bun student) va premia modul de realizare al unei piese, de la schite, trecand prin probele de material si ajungand la produsul final. Premiul este o perioada de practica de 4-6 luni la firma Quelle, in Nurnberg (directiile de design, marketing, publicitate, distributie), precum si o prezentare in revista BLANK. Totodata, “Best Audience Award” (Premiul publicului) va premia castigatorul ales de public, prin vot online, care va primi o bursa de trei luni la Village des Createurs, la Lyon (Franta), fiind asigurate costurile de transport si cazare, precum si colaborarea cu experti din domeniul designului vestimentar si al marketingului, in vederea realizarii unei colectii vestimentare proprii.

La prima editie a concursului “createurope” au participat mai mult de 1.000 de tineri creatori din 39 de tari europene. Anul acesta sunt invitati sa participe si designeri din Orientul Apropiat si Africa, scopul concursului fiind acela de a promova schimbul de experienta si contactele dintre tinerii designeri, in afara granitelor tarilor de unde provin.