ISJ Brăila pregăteşte comasarea şcolilor care rămân fără personalitate juridică din lipsa elevilor

Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Brăila a anunţat că pregăteşte schimbări importante în reţeaua şcoală din judeţ, având în vederea reducerea semnificativă a numărului de elevi, ceea ce va duce la comasarea unor şcoli care funcţionează cu un număr sub 300 de elevi, care vor rămâne, potrivit reglementărilor în vigoare, fără personalitate juridică.

Aceste schimbări care vor avea loc în reţeaua şcoală vor fi dezbătute cu directorii de şcoli, cu asociaţiile de părinţi şi cu primarii şi vor fi aplicate începând cu anul şcolar 2021-2022, pentru că “sistemul trebuie pregătit”, după cum a declarat şeful ISJ Brăila, Viorel Botea.

“Aceste schimbări sunt absolut necesare, dat fiind ca în ultimii ani au fost numeroase discuţii, probleme financiare şi probleme cu copiii, cu încadrările, cu normarea. Noua reţea şcolară trebuie să fie adaptată noilor realităţi. Se vor comasa unele şcoli, care funcţionează cu mai puţin de 300 de elevi, aşa cum prevede legea.   Vom gândi sistemul împreună cu toţi colegii, cu autorităţile locale, cu asociaţiile de părinţi, pentru a găsi cea mai bună soluţie vizavi noua reţea şcolară. Toate administraţiile locale au un an şi jumătate la dispoziţie ca să pună toate resursele necesare, pentru ca acele şcoli care rămân cu personalitate juridică să fie şcoli de nivel european”, a declarat Botea.

Şeful ISJ Brăila a mai spus că în urma acestei restructurări a reţelei şcolare cadrele didactice titulare nu vor avea de suferit şi că îşi vor păstra posturile, “pentru a nu crea o bulversare în sistem”. “Am făcut simularea vizavi de încadrarea profesorilor şi, din tot sistemul educaţional, conform simulării noastre, ar fi 24 de profesori care ar avea probleme cu încadrările, ceea ce înseamnă un număr infim, vizavi de importanţa acţiunii pe care noi vrem să o întreprindem”, a completat Botea.

Viorel Botea a mai spus că în clădirile care vor rămâne goale în urma comasării şcolilor vor fi organizate programe after-school, venind astfel în întâmpinarea proiectului făcut public de vicepremierul Raluca Turcan, care a vorbit despre acordarea unor finanţări europene pentru implementarea generalizată a after-school-ului în toate şcolile din România. AGERPRES