Iulian Cristache (FNAP-ÎP) despre introducerea itemilor obiectivi la examene: Cred că avem nevoie de acest tip de evaluare

Preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar, Iulian Cristache, a declarat că poziţia federaţiei pe care o conduce faţă de introducerea în proporţie de 40% a a itemilor obiectivi (întrebări deschise şi tip grilă – n.r.) la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat a fost de amânare a acestui demers.

“Poziţia federaţiei a fost pentru amânare cel puţin cu un an de zile. Ne-am dorit în principiu doi ani de zile, având în vedere că elevii de clasa a VI-a vor susţine simularea evaluării, astfel încât dacă se va implementa peste un an sau peste doi să susţină aceste teste tip grilă cu itemi obiectivi. Până la urmă toţi am fost de acord, şi sindicatele şi elevii şi noi ca federaţie, să amânăm un an de zile, amânare care poate fi interpretată în funcţie de noul ministru. Dacă într-adevăr se va implementa cu anul următor 2019-2020, dacă se va pune în discuţie în dezbatere publică sau dacă vor renunţa la aceste teste cu itemi obiectiv. (….) Sunt facultăţi de renume care au acest tip de examinare. Facultatea de Medicină, intrarea în Magistratură, sunt foarte multe facultăţi care au un astfel de tip de examen. Nu ştiu de ce trebuie neapărat să fie mai uşor. (…) Cred că avem nevoie de acest tip de evaluare. Bineînţeles că trebuie să intre într-o dezbatere publică (…). Ne dorim să ajutăm aceşti copii”, a spus Cristache după întâlnirea cu ministrul interimar al Educaţiei, Rovana Plumb.

La rândul său, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Petru Apostoaia, a spus că modificarea care ar fi survenit nu era necesară. “Poziţia noastră a fost că această modificare nu era necesară din acest an şcolar şi ar trebui regândită, astfel că aceasta a fost şi concluzia. Ne-am gândit că elevii ar fi foarte stresaţi dacă această propunere va fi implementată din acest an şcolar şi i-ar afecta şi rezultatele. I-ar fi crescut şansele să treacă bacalaureatul fără a deţine nişte cunoştinţe solide. Astfel, ar fi crescut rata de promovabilitate în mod artificial, iar acest lucru nu e de dorit, pentru că ne-am întoarce din nou la perioada 2003-2011, în care promovau 80% dintre elevi. În toate propunerile noastre vedem interesele legitime, acelea de a fi evaluaţi cât mai corecţi şi complet, astfel încât notele să fie cât mai aproape de realitate”, a spus reprezentantul CNE.

El a afimat că organizaţia pe care o conduce nu este de acord cu propunerea MEN. “Nu, această formă nu o acceptăm în niciun caz, pentru că cel puţin la limba şi literatura română sunt multe lacune care trebuie remediate, la matematică la fel. (….) Ne dorim să fie o evaluare cât mai corectă, obiectivă şi aproape de realitate”, a mai declarat Petru Apostoaia. AGERPRES