Liga Studenţilor din Iaşi se opune introducerii celei de-a treia sesiuni a examenului de bacalaureat

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Reprezentanţii Ligii Studenţilor din Iaşi se opun introducerii unei a treia sesiuni a examenului de bacalaureat, care ar urma să aibă loc începând de anul viitor în luna decembrie sau în februarie 2019. Reacţia vine ca urmare a declaraţiilor făcute de ministrul Liviu Pop, conform căruia există discuţii la nivelul Ministerului Educaţiei Naţionale în vederea introducerii unei a treia sesiuni de bacalaureat în iarnă, cu scopul declarat de a creşte rata promovabilităţii la examenul de maturitate şi numărul de studenţi din universităţile de stat.

Studenţii ieşeni se opun acestei iniţiative, argumentând că introducerea unei noi sesiuni pentru examenul de bacalaureat va duce de fapt la scăderea calităţii învăţământului preuniversitar, eliminând ideea de competiţie şi determinând elevii să amâne susţinerea examenului, scăzând astfel rata de promovabilitate. “Va scădea şi calitatea învăţământului superior, oferind posibilitatea absolvenţilor de liceu de a susţine fiecare probă a bacalaureatului în câte o sesiune, urmând ca după un an de la terminarea studiilor liceale să fie admişi pe bază de dosar la facultate cu o notă statistic mai mare decât cei care au susţinut bacalaureatul direct, la finalul clasei a XII-a“, declară, prin intermediul comunicatului de presă, Cosmin-Teodor Cotos, prim-vicepreşedinte al Ligii Studenţilor.

În opinia sa, învăţământul preuniversitar se confruntă cu probleme mult mai mari, precum analfabetismul funcţional alarmant în rândul elevilor, neîncurajarea performanţei, promovarea formalismului şi a conformismului social, limitarea libertăţii de creaţie şi gândire a elevilor, birocraţia excesivă în activitatea cadrelor didactice şi lipsa de pregătire didactică şi profesională a unei părţi dintre profesori. Desigur, la acestea se adaugă şi problema subfinanţării acute a educaţiei, perpetuată în continuare de clasa politică.

“Calitatea învăţământului preuniversitar nu ar trebui măsurată doar prin indicatori de ordin cantitativ, precum rata promovabilităţii la bacalaureat, care sunt utilizaţi de cele mai multe ori pentru bifarea unor obiective politice declarative, ci ar trebui măsurată în primul rând prin indicatori calitativi, care să releve profunzimea problemelor din sistem. Rata scăzută a promovabilităţii la examenul de bacalaureat este legată în primul rând de nivelul redus de pregătire de care beneficiază elevii din liceele tehnice şi profesionale, iar în al doilea rând de lipsa de perspectivă pe care o au aceştia pe piaţa forţei de muncă din România, în lipsa unei calificări profesionale adecvate, preferând să renunţe la susţinerea bacalaureatului. O rată de promovabilitate crescută nu trebuie obţinută artificial prin astfel de propuneri, ci trebuie să fie un rezultat firesc al unui învăţământ preuniversitar performant”, a declarat Cosmin-Teodor Cotos, prim-vicepreşedinte al Ligii Studenţilor. AGERPRES