Liviu Pop: Avem nevoie de standarde de evaluare unitare pentru accesul tuturor elevilor la o educaţie de calitate

Ministrul Educaţiei, Liviu Pop, consideră că este nevoie de standarde de evaluare unitare pentru a asigura accesul la o educaţie de calitate pentru toţi elevii.

Anul viitor vom avea cel mai mare buget al Educaţiei din ultimii 10 ani şi, evident, evaluarea elevilor este una dintre priorităţile mele în mandatul de ministru. (…) Astăzi în România nu avem aceeaşi notă pentru toţi elevii la toate disciplinele. Nota 7 dintr-o şcoală din Bucureşti nu este aceeaşi nici măcar la nivelul unităţilor şcolare din Bucureşti, de aceea e nevoie, după rescrierea programelor şcolare, pe care o finalizăm în maxim un an şi jumătate, să avem şi standarde de evaluare corecte“, a declarat Pop, la un workshop.

El este de părere că în prezent în România prima evaluare corectă se face la finalul clasei a VIII-a. “Acea evaluare naţională ne spune clar care e situaţia sistemului de învăţământ în toată ţara. (…) Avem ceva evaluări la a II-a, a IV-a şi la a VI-a, dar avem nevoie de standarde de evaluare unitare tocmai pentru a asigura accesul la o educaţie de calitate pentru toţi elevii. (…) Că discutăm de evaluare, mi-e greu să cred că un profesor care urmează să ia clasa a V-a poate să ştie cu un an de zile înainte cum arată clasa pe care o va lua, ca să recomande unul dintre cele trei, patru, cinci sau şase manuale. Dezbaterea e în momentul de faţă într-o continuă dispută, din păcate uneori politică şi fără argumente”, a afirmat ministrul.

Pieter Bult, reprezentant UNICEF în România, a declarat că în ţara noastră se implementează în prezent un nou curriculum ambiţios, axat printre altele pe dezvoltarea competenţelor-cheie. El a menţionat că, în ciuda acestui fapt, evaluarea nu este încă complet aliniată la aspiraţiile acestui nou curriculum. Bult a precizat că, deşi are ca scop asigurarea faptului că toţi tinerii români dezvoltă competenţe de secol XXI, examenele se concentrează pe o gamă restrânsă de cunoştinţe academice. AGERPRES