Mai mult de jumătate dintre unităţile de învăţământ din Covasna nu dispun de asistenţă psihopedagogică

Mai mult de jumătate dintre unităţile şcolare din judeţul Covasna nu dispun de asistenţă psihopedagogică, în condiţiile în care numărul elevilor cu tulburări psihice şi comportamentale creşte de la an la an, relevă un raport al Inspectoratului Şcolar Covasna, privind starea învăţământului din judeţ.

Potrivit raportului, în anul şcolar 2017-2018 existau de 33 de unităţi şcolare asistate, cu un număr de 19.329 elevi şi 43 de unităţi neasistate, cu 13.678 elevi, precum şi 24 de specialişti, adică doar jumătate din numărul necesar.

“Conform analizelor realizate şi a situaţiilor prezentate de către unităţile şcolare, respectiv conform evaluărilor specialiştilor (profesori consilieri şcolari de la cabinetele existente) numărul elevilor (elevi cu tulburări de comportament/învăţare, ADHD, anxietate, cu părinţi plecaţi în străinătate, cu probleme familiale etc.) care au nevoie de asistenţă psihopedagogică creşte de la an la an (…) Din datele statistice putem concluziona că în judeţul Covasna 56% dintre unităţile de învăţământ nu beneficiază de serviciile oferite de Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Covasna (CJRAE) prin profesorii consilieri şcolari din cauza numărului mic de specialişti, ceea ce raportat la numărul copiilor /elevilor beneficiari reprezintă un procent de 41%. Totuşi trebuie să menţionăm faptul că acest procent în ultimii patru ani a scăzut, dar numai datorită scăderii populaţiei şcolare în judeţul Covasna”, se arată în raport.

Potrivit sursei citate, gradul de asigurare a serviciilor logopedice pentru elevii cu tulburări de limbaj a fost de doar 31% în judeţul Covasna, pentru acoperirea solicitărilor fiind necesare încă 25 de posturi.

Inspectorul şcolar general al judeţului Covasna, Kiss Imre, a declarat,că deficitul de psihopedagogi şi logopezi se menţine şi în acest an şcolar, în condiţiile în care nu există posturi disponibile pentru angajarea acestora. AGERPRES