Ministerul Educației a reglementat procedura de utilizare a auxiliarelor didactice în unităţile de învăţământ preuniversitar

Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a reglementat modalitatea de utilizare în preuniversitar a auxiliarelor didactice aprobate/avizate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), procedura fiind aprobată prin ordin de ministru şi inclusă în Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (ROFUIP).

Potrivit unui comunicat de presă al MEN, în funcţie de nevoile specifice fiecărui ciclu de învăţământ, cadrele didactice prin catedre/comisii metodice selectează auxiliarele didactice din lista celor aprobate/avizate de CNEE.

Acestea sunt centralizate de profesorul diriginte, care le prezintă adunării generale a părinţilor, iar aceasta hotărăşte susţinerea cadrelor didactice şi a echipei manageriale a unităţii de învăţământ privind activităţile, auxiliarele didactice şi mijloacele de învăţământ utilizate în demersul de asigurare a condiţiilor necesare educării copiilor/elevilor.

Ulterior, Consiliul reprezentativ al părinţilor/Asociaţia de părinţi din fiecare unitate de învăţământ îşi exprimă acordul pentru utilizarea materialelor auxiliare propuse de cadrele didactice/catedre/comisii metodice şi întreprind demersurile necesare punerii în practică a deciziilor luate de adunările generale ale părinţilor, cu respectarea prevederilor legale în domeniul financiar.

Totodată, cadrele didactice vor fi informate prin intermediul consiliilor profesorale în legătură cu aceste demersuri.

MEN reaminteşte că rezultatele primei sesiuni de aprobare/avizare a auxiliarelor didactice au fost publicate în data de 5 ianuarie şi au fost validate prin ordin de ministru. Suplimentar, a fost adoptată şi procedura operaţională pentru reluarea procesului de aprobare/avizare a auxiliarelor didactice care nu au fost acceptate din cauza nerespectării criteriilor prevăzute de metodologia de evaluare.

Ordinul de ministru care stabileşte procedura de utilizare a auxiliarelor didactice conţine şi o serie de amendamente aplicate Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (ROFUIP) din 2016, ca urmare a introducerii învăţământului dual ca formă de organizare a învăţământului profesional şi tehnic, precum şi a necesităţii de a clarifica o serie de aspecte care vizează posibilităţile de continuare a studiilor şi de realizare a transferurilor elevilor. AGERPRES