Monica Anisie: De cele mai multe ori, manualele şcolare sunt construite de profesori pentru profesori

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat că, de cele mai multe ori, manualele sunt “construite de profesori pentru profesori” şi a spus că de fiecare dată când se realizează un manual ar trebui să se ia în calcul “aplicabilitatea acestuia”.

“De cele mai multe ori, manualele şcolare sunt construite de profesori pentru profesori. Sunt voci în sistemul de educaţie care spun că aceste manuale nu se adresează elevului. Sunt foarte stufoase, vor să demonstreze autorii că în felul acesta sunt foarte buni, dar trebuie să ne gândim de fiecare dată când construim un manual la aplicabilitatea acestuia”, a susţinut ministrul, la Digi 24.

Anisie a afirmat că materia este “multă şi stufoasă”, iar în acest an “structura anului şcolar este dificil de realizat în corelaţie cu evaluarea”.  “Este foarte adevărat că în acest moment materia este multă, stufoasă, iar anul acesta mai mult decât oricând se poate spune că structura anului şcolar este dificil de realizat în corelaţie cu evaluarea, examinarea şi predarea-învăţarea. (…) Atunci când se iau decizii trebuie să avem în vedere ce anume este bun, ce aducem  nou în sistem ca să fie o îmbunătăţire a calităţii în educaţie. Eu îmi doresc să dezvoltăm premisele pentru a implementa Programul România Educată deoarece în acest program  au fost implicaţi în consultare publică mulţi actori educaţionali care au venit cu propuneri de îmbunătăţire a sistemului de educaţie”, a mai spus ministrul.  Întrebată dacă susţine reducerea numărului de ore pentru elevi, ministrul a răspuns: “În mod categoric, da”.

Monica Anisie a afirmat că o soluţie care ar putea să ducă la eliminarea meditaţiilor ar fi dezvoltarea Programului “Şcoala după şcoală”.  “Asta este ce îmi doresc eu foarte mult – dezvoltarea Programului “Şcoală după şcoală” ar conduce la eliminarea acestor meditaţii. De cele mai multe ori părinţii iau decizia de a trimite copilul la meditaţii şi pentru a le ocupa timpul liber pe care aceştia îl au după ce îşi termină cursurile. Este adevărat că meditaţiile sunt realizate şi în sprijinul elevului pentru că la şcoală de cele mai multe ori nu înţeleg lecţia elevii. Prin urmare, mi-aş dori şi putem să spunem că vom realiza proiecte şi programe, în sensul în care meditaţiile să fie eliminate din sistem. O soluţie ar fi chiar Programul şcoală după Şcoală”, a arătat ministrul Educaţiei. AGERPRES