Şefa ISJ Iaşi propune consultare publică privind modificarea modului de admitere a elevilor în liceu

Genoveva Farcaş, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi, a declarat că este necesară o consultare publică pentru schimbarea modului de admitere a elevilor în liceu propus recent de ministrul Educaţiei Valentin Popa.

Consider că această măsură de a lua în considerare media tezelor semestriale pentru admiterea elevilor în învăţământul liceal poate să fie una bună, din perspectivă educaţională, dar trebuie precedată de dezbateri publice în care deopotrivă specialişti din domeniul educaţiei, psihologiei, dar şi reprezentanţi ai profesorilor, ai elevilor, să îşi expună punctul de vedere argumentat“, a declarat prof.dr. Genoveva Farcaş, inspectorul general al ISJ Iaşi.

În opinia acesteia, o consultare riguroasă a factorilor implicaţi în educaţie se poate decide în mod argumentat dacă metoda de admitere în liceu propusă de noul ministru al Educaţiei este o măsură oportună. “Dacă ne raportăm la această propunere, ca profesor de pedagogie consider că se creşte nivelul de obiectivitate în apreciere, dacă aceste teze vor fi administrate la nivel naţional. Pe de altă parte, în calitate şi de profesor şi de părinte, cred că trebuie să vedem dacă impactul emoţional, psihologic, nu este unul mai mare decât în situaţia în care elevul parcurge aceşti ani de gimnaziu şi media de admitere este considerată în proporţie de 20 la sută cu media anilor de gimnaziu”, a declarat Genoveva Farcaş.

Reacţia vine după ce ministrul Educaţiei, Valentin Popa, a propus în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţii părinţilor din învăţământul preuniversitar ca la admiterea de liceu ponderea de 20% din media de admitere să fie înlocuită cu media tezelor de la materiile de bază: română şi matematică pentru clasele a V-a, a VI-a şi a VII-a, istorie sau geografie în clasa a VIII-a. Potrivit propunerii ministrului Popa, tezele ar urma să devină testări naţionale cu subiect unic. AGERPRES