Trei şcoli din judeţul Satu Mare vor fi implicate într-un proiect de întărire a relaţiei cu comunitatea

Trei şcoli din judeţul Satu Mare vor face parte dintr-un proiect care are ca scop să înveţe cadrele didactice cum să întărească relaţia cu comunitatea locală şi cum să predea interactiv, prin implicarea clubului Rotary Club Satu Mare, în parteneriat cu Fundaţia Noi Orizonturi.

Preşedintele Rotary Satu Mare, Csengeri Zsolt, a declarat că proiectul este unul multianual, urmând să fie selectate trei şcoli. “În acest an lansăm un proiect multianual, în premieră, un proiect care vizează educaţia. Dorim să ne implicăm mai mult, mai profund şi mai sustenabil în acest domeniu. Am căutat o organizaţie care să aibă experienţă în domeniul acesta, de a interveni în domeniul educaţional, şi, astfel, am găsit fundaţia Noi Orizonturi, astfel încât ei ne dau expertiza şi noi putem să ne implicăm din punct de vedere al susţinerii. Sunt implicaţi reprezentanţi ai unor firme, profesionişti în anumite domenii. Vrem să oferim copiilor şi cadrelor didactice suport din punct de vedere al domeniului în care lucrăm. Putem să le dăm copiilor modele de carieră”, a declarat Csengeri Zsolt.

Directorul operaţional al Fundaţiei Noi Orizonturi, Anca Gaidos, a precizat că este pentru prima dată când un astfel de proiect este realizat în cadrul unui parteneriat privat. “Cunoaştem sistemul, oamenii şi problemele cu care se confruntă, din experienţa şi interacţiunile pe care le avem. Acum este pentru prima dată când începem un proiect în exclusivitate cu un partener privat, sprijinit de clubul Rotary. Consider acest lucru unul bun pentru mesajul şi semnalul pe care-l dăm şcolilor în România, pentru că nu mai sunt lăsate singure, pentru că problemele şi dificultăţile lor sunt văzute şi ascultate şi, astfel, şi comunitatea se strânge în jurul lor. Mai ales acum, faţă de acum 15 ani, provocările pe care le au copii noştri sunt necunoscute şi atunci nu cred că şcoala singură va putea să răzbată”, a explicat Anca Gaidoş.

Ea a explicat că, prin proiect, profesorii vor fi învăţaţi să creeze o comunitate în jurul şcolii, dar şi să predea interactiv. “Cea ce aducem noi în acest proiect este forma de lucru în care să învăţăm şcolile să îşi creeze o comunitate, să îşi creeze o viziune, o strategie, care să se bazeze pe implicarea mai mult a comunităţii, a ceea ce are nevoie şi a oferi, desigur, formare de specialitate pe ceea ce ştim noi să facem şi anume forme de predare cu metode interactive la şcoală şi extracurricular. Vedem cât de mult învaţă copiii noştri când sunt implicaţi activ în actul de învăţare”, a mai spus Anca Gaidoş.

Inspectorul şcolar general, Călin Durla, a precizat că ISJ sprijină acest proiect întrucât sistemul educaţional nu poate face educaţie singur. “Nu poate decât să mă bucure că o fundaţie ca Noi Orizonturi vine într-un parteneriat cu noi, sprijinit de clubul Rotary. Pornim de la principiul că şcoala este parte a comunităţii, nu este din exterior şi nu doar noi, care suntem să plătiţi, putem să facem educaţie singuri, ci avem nevoie de comunitate, avem nevoie de părinţi. Aceste lucruri trebuie făcute împreună”, a spus Călin Durla.

Şcolile selectate vor beneficia de formare în domeniul leadership-ului, facilitare pentru realizarea/ajustarea strategiei de dezvoltare a şcolii, curs acreditat MEN pentru învăţare experienţială, program de dezvoltare socio-emoţională şi relaţională învăţători şi profesori diriginţi şi de o sponsorizare în valoare de 1000 de euro pentru implementarea unor acţiuni derivate din planul de dezvoltare a şcolii.

Şcolile interesate de a fi primite în program pot să se înscrie până în 18 februarie. AGERPRES