Uniunea Europeană ajunge în şcolile şi liceele din România prin noua iniţiativă “Europa, casa noastră”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Reprezentanţa Comisiei Europene în România lansează “Europa, casa noastră“, o campanie educaţională pe teme europene, cu scopul de a oferi copiilor şi tinerilor români posibilitatea de a descoperi mai multe despre Uniunea Europeană, istoria, valorile, politicile acesteia, precum şi cele mai recente evoluţii în domeniul afacerilor europene, informează joi instituţia amintită.

Iniţiativa, care este susţinută de Ministerul Educaţiei Naţionale, doreşte totodată să aducă aproape de copiii români activităţi şi competiţii relevante aproape de ei, inclusiv prin vizite în şcoli şi licee din ţară.

Campania “Europa, casa noastră” cuprinde două iniţiative principale: Competiţia Euro Quiz, deschisă elevilor de gimnaziu din clasa a VI-a, şi campania şi competiţia Lider European, care se adresează elevilor de liceu.

În lunile mai şi iunie echipa “Europa, casa noastră” va organiza 10 vizite în şcoli din 10 judeţe ale ţării, şi anume: Giurgiu, Teleorman, Ialomiţa, Vaslui, Brăila, Galaţi, Călăraşi, Buzău, Tulcea şi Constanţa. În cadrul vizitelor vor avea loc activităţi educaţionale şi interactive pe diverse teme de istorie, artă, geografie etc., prin care elevii vor aborda subiecte legate de Uniunea Europeană şi vor discuta despre modul în care Europa influenţează viaţa noastră de zi cu zi. Vizitele sunt inspirate de un program de edutainment (educaţie prin joc şi divertisment). Începând cu luna septembrie, alte 10 şcoli din ţară vor fi vizitate de echipa “Europa, casa noastră”.

Campania “Europa, casa noastră” va lansa luna aceasta, de asemenea, o platformă de edutainment cu scopul de a implica copiii.

Competiţia Euro Quiz este o activitate antrenantă şi educativă, deschisă tuturor elevilor din şcolile gimnaziale naţionale, de la clasa a VI-a. Scopul său este de a spori şi de a consolida în rândul elevilor cunoştinţele despre Uniunea Europeană, de a dezvolta abilităţile de lucru în echipă.

Concursul se concentrează pe valorile Uniunii Europene, instituţiile europene, istorie, geografie, artă şi gastronomie, iar etapa finală va fi difuzată pe un post naţional de televiziune, a menţionat sursa citată. AGERPRES