Universitatea Nationala de Muzica a fost inclusa intr-o competitie internationala

univ nat de muz.jpgUniversitatea Nationala de Muzica a fost inclusa in concursul european de arte aplicate “Young? Creative? Chevrolet!”, editie la care participa 105 scoli din Europa. Romania va fi reprezentata la aceasta competitie de Ciprian Octavian Ghita de la Universitatea Nationala de Muzica Bucuresti, care a castigat premiul I la competitia locala.

Perioada de inscriere pentru “Young? Creative? Chevrolet!” a inceput pe 20 octombrie 2008 si s-a incheiat pe 30 noiembrie, cu inregistrarea a 105 scoli participante din 19 tari din toata Europa. Cele 19 tari participante la editia din 2009 sunt: Austria, Belgia, Bulgaria, Croatia, Cipru, Cehia, Elvetia, Estonia, Franta, Germania, Italia, Letonia, Lituania, Olanda, Portugalia, Romania, Serbia, Slovenia, Ungaria

Studentii participanti la concurs au prezentat o lucrare personala sau de grup in cadrul unei probe de fotografie, video, arte vizuale, design vestimentar si muzica Muzica, disciplina nou introdusa in editia din 2009, este, totodata, disciplina la care participa si tara noastra si unde studentii trebuie sa prezinte o compozitie originala, care reflecta valorile sau istoria unui producator de automobile si care poate fi utilizata in campaniile promotionale ale marcii. Studentii si-au predat proiectele pana pe 27 februarie 2009.

Dupa trimiterea lucrarilor, membrii unui juriu printre care se numara personalitati din lumea artistica, domeniul media au selectat cele mai bune proiecte, la nivel national. Fiecare proiect castigator la acest nivel va fi apoi prezentat unui juriu european in cadrul marii finale a editiei “Young? Creative? Chevrolet!” din 2009 la nivel european pentru fiecare dintre cele cinci discipline. În Romania, juriul a analizat lucrarile studentilor si a ales lucrarile castigatoare in luna martie. Acesta a trebuit sa evalueze creativitatea, inovatia, simtul estetic fata de imaginea unei marci auto precum si posibilitatea de a utiliza proiectele premiate in campaniile de comunicare ale marcii.

Prima selectie a fost facuta de conducerea Universitatii Nationale de Muzica la care s-au adaugat voturile juriului din care au facut, parte printre altii, actrita Adela Popescu, jurnalistul Dan Vardie si violonista Mihaela Taflan. La competitia europeana, premiul I este in valoare de 1.000 de euro, si in plus castigatorul este invitat pentru 2-3 zile sa ia parte la o inregistrare profesionista sau la una realizata de un compozitor profesionist intr-un studio dintr-un oras european. Premiul II este in valoare de 1.000 de euro, iar premiul III in valoare de 600 de euro. “Ma bucura sa constant ca exista astfel de proiecte, mai ales ca stiu ce inseamna sa fii tanar, sa muncesti mult, sa-ti doresti o cariera muzicala”, a declarat Adela Popescu, prezenta la eveniment. Concursul a fost initiat in 2007 si la prima editie au participat opt state. În 2008, numarul lor a crescut la 15 cu un total 75 de institutii de invatamant inscrise.