Un număr de 11 unităţi de învăţământ din 398 existente în judeţul Sălaj nu au autorizaţie sanitară de funcţionare, în principal din cauza grupurilor sanitare necorespunzătoare şi a lipsei apei potabile curente, iar 14 microbuze şcolare aflate în proprietatea unor primării din mediul rural nu au şofer, sunt principalele probleme legate de începerea noului an şcolar, evidenţiate la şedinţa Colegiului Prefectural.

Potrivit şefului adjunct al Inspectoratul Şcolar Judeţean Sălaj, Kovacs Irina, în noul an de învăţământ vor fi desfiinţate nouă şcoli primare şi două grădiniţe, din cauza scăderii efectivelor de elevi, în vreme ce, la cererea administraţiei locale, la Mesteacănu va fi redeschisă o şcoală unde vor învăţa 10 elevi, în patru cicluri gimnaziale.

Inspectorul şcolar general adjunct a adăugat că au fost făcute în vacanţa de vară reparaţii curente, capitale şi reabilitări la 337 de unităţi de învăţământ din judeţ, în valoare totală de circa 4,3 milioane de lei. Cu toate acestea, în cazul a 11 unităţi de învăţământ nu s-au îndeplinit condiţiile pentru obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare, în principal ca urmare a grupurilor sanitare necorespunzătoare şi a lipsei apei potabile curente. Kovacs Irina a subliniat că în cazul a două şcoli dintre cele cu probleme care împiedicau autorizarea, deficienţele au fost deja remediate.

Prezent la întâlnirea de vineri, directorul Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Sălaj, Ligia Marincaş, a precizat că evaluarea unităţilor neautorizate, în vederea obţinerii autorizaţiei sanitare, se va face în perioda 29 august – 11 septembrie.

O altă problemă semnalată de reprezentanta ISJ Sălaj se referă la faptul că 14 din cele 52 de microbuze înmatriculate de primării nu au şofer angajat, şcolile fiind în imposibilitatea de a angaja conducători auto, pentru că maşinile nu le aparţin. În aceste cazuri, administraţiile locale sunt cele care trebuie să facă angajările.

În judeţul Sălaj există în total 398 unităţi de învăţământ preuniversitar, din care 381 de învăţământ de stat, şapte de învăţământ particular şi alte 10 unităţi cu specific. Din total, 65 sunt în mediul urban şi 333 în mediul rural, 200 sunt grădiniţe, 170 şcoli generale şi 28 licee. AGERPRES