clasa_elevi_profesor.jpgUn număr de 150 de elevi harghiteni, cu risc de abandon şcolar, au beneficiat de sprijin în cadrul unui program pilot de tipul ‘Şcoală după şcoală’, derulat în cadrul unui proiect european. Proiectul intitulat „În primul rând, educaţia!” este implementat de Asociaţia Q-Professionals din Suceava, iar din Harghita participă doi parteneri, respectiv Liceul Tehnologic ‘Johannes Kajoni’ din Miercurea-Ciuc şi Colegiul Tehnic ‘Batthyany Ignac’ din Gheorgheni. Printre obiectivele proiectului se numără reducerea cu 10% a fenomenului de abandonare a şcolii în unităţile de învăţământ implicate.

Directorul adjunct al Liceului Tehnologic „Johannes Kajoni” şi expertul cu coordonarea activităţilor proiectului, prof. Cristinel Glodeanu, a declarat marţi că au fost încheiate acorduri de colaborare cu Colegiul Naţional „Octavian Goga’, cu Liceul Tehnologic „Liviu Rebreanu” din Bălan şi cu Liceul Tehnologic „Szekely Karoly’ din Miercurea Ciuc, unităţi şcolare de unde provin 100 de elevi, atât români cât şi maghiari, care au participat la proiect. Alţi 50 de elevi beneficiază de activităţi similare la Colegiul Tehnic „Batthyany Ignac” din Gheorgheni.

„Cei 100 de liceeni au fost selectaţi de către experţii din proiect având în vedere mai multe criterii: elevi cu risc de abandon şcolar cu un părinte decedat sau plecat în străinătate la lucru, aflat în plasament familial, cu absenţe sau cu o situaţie precară la învăţătură, mai ales la disciplinele de bacalaureat. Fiecare elev a dat o testare iniţială, apoi una intermediară, pentru a vedea plus valoarea adăugată pe o anumită perioadă, şi o testare finală”, a declarat Cristinel Glodeanu.

Potrivit sursei citate, timp de 100 de zile, după orele de curs, elevii au primit o masă caldă şi au participat la ore de limba şi literatura română, matematică, engleză şi istorie. De asemenea, ei au beneficiat de ore de consiliere atât în grup, cât şi individuală. „Toate aceste ore s-au desfăşurat pe baza unei programe şi a unei planificări astfel încât elevii să simtă un sprijin activ pentru evitarea abandonului şcolar”, a punctat prof. Glodeanu.

Acesta a adăugat că proiectul a fost extrem de bine primit de elevi şi a produs o îmbunătăţire a activităţii lor, iar la final aceştia vor primi o subvenţie de 500 lei pe lună, pe perioada derulării proiectului. „Liceul Tehnologic Jonnes Kajoni a primit pentru implementarea proiectului 20 de calculatoare cu soft licenţiat. Se va asigura în continuare sustenabilitatea şi elevii sunt fericiţi pentru că vor putea explica colegilor experienţa pozitivă prin care au trecut, chiar dacă nu a fost uşor să rămâi după orele de curs şi să aprofundezi alături de colegii tăi şi profesori”, a mai spus directorul adjunct al liceului.
Finanţarea a fost asigurată din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. AGERPRES