48,3% dintre copii petrec peste șase ore pe zi online în zilele libere, indiferent că e vorba de sfârșitul de săptămână sau de vacanță, susține un studiu efectuat de Asociația „Salvați Copiii”.

Taberele de dezvoltare personală, de învățare socio-emoțională, de învățare experiențială și de învățare a limbii engleze, organizate de către Asociația EDU MAX – Centru de Dezvoltare Personală și Profesională din Suceava, sunt o variantă eficientă pentru un „digital detox” de care copiii școlari au mare nevoie, în contextul în care cei mai mulți dintre copiii de peste 10-12 ani rămân acasă singuri peste zi, cu telefonul sau computerul ca mod de petrecere a timpului liber. Pentru părinți, zilele libere ale copiilor școlari sunt o mare provocare pentru a găsi activități care să îi țină departe de ecranele gadgeturilor. Pe măsură ce cresc, alternativele precum ieșirile în parc, la mall, la bunici, la rude care locuiesc la țară sunt mai puțin agreate, mai ales în cazul adolescenților.

Ca un răspuns la aceste tendințe nocive asupra dezvoltării emoționale și sociale ale copiilor, Asociația EDU MAX a organizat „Tabăra de Animație și Dezvoltare Personală” în perioada 22-27 august, în satul de vacanță „Comoara Bucovinei” din localitatea Ciprian Porumbescu, județul Suceava, în cadrul proiectului educațional „Generația TehnoWorld”.

„Ca educator, știu că pentru părinți, vacanțele copiilor sunt o mare bătaie de cap. Cu cine stă copilul, ce face cât rămâne singur acasă, de ce nu citește, iar pierde vremea pe telefon toată ziua… Timpul petrecut cu familia în concedii este foarte limitat, în medie două săptâmâni, iar ceea ce au de acoperit părinții înseamnă mai bine de două luni de timp liber, de multe ori irosit, mai ales că e prima vacanță fără restricții post pandemie. Ceea ce am creat noi la EDU MAX, în cadrul proiectului „Generația TehnoWorld”, a generat timp de calitate, petrecut în natură, în compania unor traineri profesioniști care au lăsat o amprentă unică asupra stării de bine a copiilor”, a declarat profesoara Elena Manuela David, manager de proiect.

În această tabără au participat 56 de copii, cu vârste cuprinse între 6-18 ani, din Suceava, Fălticeni și comunele limitrofe, dar și din orașele Constanța, Baia Mare, București, Chișinău.

Designul educațional al taberei a fost conceput astfel încât să cuprindă activități și ateliere care să-i țină departe pe copii de ecranele gadgeturilor: ștafete și jocuri sportive, ateliere de teatru și improvizație, tehnici artistice (pictură pe șevalet, portret, natură statică, acuarelă, umbre și culori), ateliere de măști și rame foto, traininguri de comunicare și public speaking, marketing și publicitate, dezbateri despre valori personale, dezvoltarea personalității și luarea deciziilor responsabile, cursuri de Pixel Art (animație socio-educațională), jocuri și activități în aer liber (water games, treasure hunting, explorarea mediului cu lupa), personalizarea textilelor cu ceară, figurine din mărgele calde de ceară, educație muzicală, mindfulness, karaoke, jocuri de societate, vizionare de filme, ateliere de gătit sănătos și prăjituri.

Complexa desfășurare de forțe a fost posibilă grație echipei din proiectul Generația TehnoWorld, împreună cu 15 traineri și voluntari (Șerban-Flavius Oșlobanu, Cristian Lungu, Ștefan Curic-Ianovici, Maria Rusu, Cornelia Murariu, Mariana Oșlobanu, pictorul Virgiliu Parghel, interpreta de muzică tradițională românească Doina Lavric-Parghel, muzicianul Rareș Cazacu, Ioana Dochia de la Education ON, Adina Țibu de la Gastro Bucovina și echipa EduMax: Elena-Manuela David, Laura Salciuc, Dana Postolache, Anca Vranău, Bianca Petrescu, Anda Baltariu), cinci voluntari elevi de liceu în internship (Maria Iosep, Andreea Albu, Alexia Găgilă, Sebastian Blaga, Ștefan Blîndu)”.