proiect euroedu.jpgUn număr de 50 de elevi de la Liceele bucureştene „Gheorghe Lazăr”, „Sfântul Sava”, „George Coşbuc” şi „Mihai Eminescu” au participat în perioada septembrie-octombrie la proiectul „EUROEDU, Valorile României pentru România” dedicat elevilor de top cu rezultate excepţionale, olimpici sau cu mare potenţial, a declarat vineri, într-o conferinţă de presă, directorul asociaţiei organizatoare a programului „Şcoala de Valori”, Ştefan Pălărie.

Prin acest proiect se urmăreşte să fie identificate valorile în care crede tânăra generaţie şi ca elevii să fie ajutaţi să facă legătura între valorile personale şi alegerile pe care le fac pentru viitor. Participanţii sunt elevi în clasele a X-a şi a XI-a cu rezultate deosebite, fie că este vorba de premii şi participări la olimpiade şcolare, concursuri naţionale şi internaţionale, performanţe sportive, voluntariat şi activităţi în ONG-uri sau implicarea în activităţi culturale şi artistice.

Prima etapă a proiectului a avut loc între 29-30 septembrie şi a constat în realizarea unei cercetări calitative de tip focus grup cu elevii pentru a afla informaţiile relevante despre grupul ţintă şi pentru a crea un program de formare corelat cu nevoile şi aşteptările participanţilor. Etapa a doua a constat într-un pachet de cursuri de 14 ore, ce au avut loc pe 8 şi 9 octombrie. Cursurile de orientare în carieră au fost create în funcţie de cunoştinţele şi aşteptările celor 50 de participanţi şi au avut la bază elementele cheie în alegerea carierei: valorile, modul de gândire, pasiunea, talentul, scopul în viaţă şi piaţa locală.

Ultima etapă are loc vineri când elevii participanţi au şansa de a cunoaşte specialişti în domeniile lor de activitate, oameni care au reuşit în ceea ce şi-au propus. Cadrul de discuţie oferit este o întâlnire de tip „biblioteca vie” în care elevii vor fi puşi faţă în faţă cu specialişti din domeniile artă, antreprenoriat, ştiinţă, jurnalism/comunicare, management. „Şcoala de Valori” este o organizaţie non-guvernamentală modernă ce are ca viziune dezvoltarea unei societăţi bazate pe valori prin educaţie inovativă. AGERPRES