profesori-cancelarie.jpgAlianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) trage un semnal de alarmă asupra statutului „degradat” al profesorilor din România, cauzat, potrivit organizaţiei, de slaba finanţare a sistemului de Educaţie. Potrivit unui comunicat al ANOSR transmis sâmbătă, deşi Educaţia a fost declarată prioritate naţională de către toate Guvernele din ultimii ani, acest lucru nu s-a reflectat şi în modul în care aceasta a fost finanţată.

„România are nevoie de cadre didactice profesioniste, bine pregătite şi motivate să devină modele pentru noile generaţii. Salariile extrem de mici ale profesorilor debutanţi au dus însă la situaţia în care majoritatea tinerilor care intră în sistem ajung acolo din lipsa altor opţiuni, nefiind motivaţi să urmeze o carieră didactică. Chiar şi cei care ajung din pasiune şi îşi doresc această carieră reuşesc cu greu să îşi menţină interesul, dat fiind că salariile le permit cu dificultate să îşi acopere chiar şi cele mai elementare costuri”, se arată în comunicatul citat.

ANOSR consideră că singura modalitate prin care se poate depăşi „acest colaps” în care se află sistemul de învăţământ din România este investiţia sustenabilă în Educaţie, care să asigure crearea şi implementarea unui sistem de calitate, cu cadre didactice bine pregătite şi motivate, cu materiale didactice aduse la realităţile prezentului, cu săli de clase şi de cursuri dotate cu aparaturi moderne şi cu servicii sociale de calitate pentru elevi şi studenţi.

„Astăzi, de Ziua Profesorului, dorim să le transmitem cadrelor didactice din România nu doar clasicul „La mulţi ani” şi urări de împlinire personală şi profesională, ci să le transmitem şi speranţele noastre că îşi vor recăpăta statutul social pe care îl merită şi că vor fi răsplătiţi aşa cum se cuvine pentru efortul depus. Dascălii trebuie să redevină modele pentru tinerele generaţii şi ar trebui să fie motivaţi să meargă la catedrele şcolilor cu plăcere şi mândrie. Constatăm însă că în lipsa unei finanţări corespunzătoare a Educaţiei şi a unei alocări de 6% din PIB pentru Educaţie, aşa cum specifică Legea educaţiei, premisele ca statutul social al profesorilor să se schimbe sunt aproape inexistente”, a declarat preşedinte ANOSR, Mihai Dragoş. AGERPRES