clasa_goala_250.jpgUn număr de 17 unităţi de învăţământ din judeţul Bistriţa-Năsăud vor înceta să mai funcţioneze începând cu anul şcolar 2014-2015 din cauza numărului mic de elevi, potrivit datelor prezentate miercuri, în şedinţa Colegiului prefectural, de şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Bistriţa-Năsăud, Camelia Tabără. Numărul unităţilor şcolare se va reduce, astfel, de la 373 la 356, în timp ce numărul unităţilor cu personalitate juridică va rămâne acelaşi – 117.

„Sunt sate care, practic, nu mai au copii. (…) În general, pentru toate aceste structuri care se închid am colaborat bine cu autorităţile locale. Consiliul de administraţie al IŞJ a emis avizul conform pentru toate reţelele propuse de autorităţile judeţului nostru, cu două excepţii – Parva şi Chiochiş. Dacă la Parva mărul discordiei a fost şcoala din Dealul Viilor, unde domnul primar a tot insistat pentru o clasă şi o normare pentru o clasă cu cinci copii şi noi am tot explicat că nu se poate, la Chiochiş chiar am colaborat destul de anevoios cu domnul primar, care cumva nu a avut disponibilitate să restructureze nimic – e vorba de structurile de la Cheţiu, Bozieş, Strugureni, în care sunt câte cinci-şase copii de secţie română sau secţie maghiară”, a explicat Camelia Tabără.

Printre măsurile luate de primării şi acceptate de IŞJ se numără desfiinţarea unor grădiniţe sau a şcolilor primare, transformarea unor şcoli primare în grădiniţe cu program normal sau comasarea ciclului gimnazial. În ceea ce priveşte realizarea planului de şcolarizare, inspectorul şcolar general Camelia Tabără a comunicat că la clasa pregătitoare s-au înscris 3.147 copii, dintre care 1.228 în mediul urban. Din totalul, de 246 clase formate, 124 vor parcurge materia în sistem de învăţământ simultan, 116 dintre aceste situaţii regăsindu-se în mediul rural.

Referitor la înscrierea la liceu au fost propuse prin proiectul planului de şcolarizare 84 clase liceale şi 20 clase de profesională, însă după primele două etape de repartizare a absolvenţilor de clasa a opta au rămas 227 locuri libere la liceu şi 187 locuri la clase de profesională. „Totalul elevilor corigenţi de clasa a VIII-a şi cu situaţia şcolară neîncheiată este de 313. Teoretic, pot rămâne 101 locuri neocupate în clasele a IX-a, adică anticipăm trei-cinci clase de profesională nerealizate şi o realizare a planului de şcolarizare de 95%”, a precizat Camelia Tabără. AGERPRES