Un procent de 40,51% dintre profesori au caracterizat ca „foarte proasta” initiativa Ministerului Educatiei de a renunta la repartizarea in licee pe baza testelor nationale si de a utiliza exclusiv tezele cu subiect unic pentru admitere.
Potrivit unui sondaj realizat de Intuitext, la care au participat 1.133 de cadre didactice, circa 25,95% dintre profesori considera initiativa „proasta”. 13,95% dintre cadrele didactice au apreciat ideea tezelor unice ca „foarte buna”, 8,12% – „buna” si 11,47% – „acceptabila”.

Mai mult de jumatate dintre profesori – 51,81% – considera ca cea mai buna solutie pentru admiterea in licee este selectia cu ajutorul probelor de admitere, 20,12% cred ca admiterea in licee ar trebui sa fie realizata pe baza mediilor din gimnaziu iar 15,71% – ca ar fi bine sa se faca in functie de rezultatele la testele nationale.

Doar 6,80% dintre chestionati au afirmat ca tezele cu subiect unic sunt o solutie optima pentru admiterea in licee iar 5,56% dintre profesori ar prefera o alta solutie.