Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC) a transmis, pe 19 martie, un comunicat de presă în care critică lipsa de transparenţă în deciziile luate de primarul municipiului Constanţei, Decebal Făgădău, la elaborarea proiectului hotărârii de consiliu local (HCL) privind numărul şi cuantumul burselor şcolare pentru semestrul al doilea.

Potrivit sursei citate, primarul Decebal Făgădău a elaborat proiectul hotărârii, ce va fi supusă aprobării Consiliului Local Constanţa în proxima şedinţă, fără consultarea beneficiarilor şi cu încălcarea cadrului legal privind transparenţa decizională.

„În cadrul dezbaterii publice pentru bugetul pe anul 2018, primarul Decebal Făgădău a declarat că orice decizie cu privire la burse va fi luată în urma consultării cu elevii, promisiune încălcată acum, mai ales că proiectul nu a fost pus în dezbatere, aşa cum prevede Legea nr. 52/2003”, se arată în comunicatul de presă al AEC.

Organizaţia reprezentativă a elevilor constănţeni reiterează faptul că, în actuala formă propusă pentru a fi adoptată de CLM, cuantumul burselor rămâne neschimbat comparativ cu anul 2017.

„Considerăm drept sfidătoare atitudinea primarului Decebal Făgădău la adresa elevilor din municipiul Constanţa, în proiectul de hotărâre cuantumurile burselor rămânând neschimbate: 50 lei – bursa de merit, 300 lei – bursa de performanţă, 200 lei – bursa de studiu şi 200 lei – bursa de ajutor social. În acest sens, solicităm primarului Constanţei şi consilierilor să dea dovadă de responsabilitate şi, până la şedinţa de vineri a Consiliului Local, să amendeze proiectul în sensul majorării sumelor. Pentru anul în curs solicităm un fond de burse de 14,5 milioane de lei (bursa de performanţă – 380 lei/lună (20% din salariul minim pe economie); bursa de merit – 95 lei/lună (5% din salariul minim pe economie); bursa de studiu – 285 lei/lună (15% din salariul minim pe economie) şi bursa socială – 380 lei/lună (20% din salariul minim pe economie)”, subliniază sursa citată.

AEC menţionează totodată că „bursele şcolare, aşa cum sunt ele definite în criteriile generale de acordare aprobate de Ministerul Educaţiei, au următoarele scopuri – creşterea şi sprijinirea performanţei şcolare (în cazul celei de performanţă şi merit), precum şi facilitarea accesului la educaţie a elevilor proveniţi din medii sociale de risc sau cu o situaţie materială precară (în cazul celei de studiu şi ajutor social)”. AGERPRES