Un modern atelier şcolar a fost inaugurat luni, la Şcoala Profesională în sistem dual Kronstadt din Braşov, investiţia în valoare de 2,5 milioane de lei fiind asigurată jumătate de către primărie, care a reabilitat vechiul atelier al şcolii, iar cealaltă jumătate, necesară pentru dotări, fiinid contribuţia companiilor germane care îşi desfăşoară activitatea în judeţ şi care îşi pregătesc forţa de muncă în această instituţie de învăţământ înfiinţată în 2012.

„Locul este de nerecunoscut comparativ cu anul trecut. Am toată admiraţia pentru efortul făcut de primărie şi de agenţii economici germani care au demonstrat încă o dată că sunt interesaţi de educaţia şi formarea profesională performantă în domeniu”, a spus inspectorul şcolar general al IŞJ Braşov, prof Ariana Bucur.

Primarul George Scripcaru a subliniat că atelierul şcoală modernizat şi dotat la standarde europene nu este ultima etapă în ceea ce priveşte parcursul proiectului Şcolii Profesionale Kronstadt. „Atelierul şcoală face parte din parteneriatul pe care îl avem între Primărie-Inspectoratul Şcolar Judeţean-companiile germane care desfăşoară activităţi în judeţ. Încet, încet vom ajunge acolo unde ne-am propus aşa încât să avem o şcoală profesională cu tot ce este necesar. Pe lângă cei 1,250 milioane de lei din bugetul local vom investi încă 900.000 de lei pentru reabilitarea şi modernizarea sălii de sport aflată în curtea şcolii, apoi principalul lucru pe care ne vom concentra este internatul şcolii. Am dori ca acest proiect să fie multiplicat şi intenţionăm ca în Braşov să deschidem o a doua şcoală profesională care să aibă aceeaşi structură, acelaşi format, pentru că este nevoie de forţă de muncă foarte bine pregătită pentru companiile străine care se află deja în Braşov şi altele care vor veni”, a explicat edilul.

Managerul companiei INA Schaeffler, cea mai mare companie cu capital german din judeţ şi cu un număr de 4000 de angajaţi, Alexandru Blemovici, a spus că după trei ani de parteneriat cu primăria şi inspectoratul şcolar, realizarea atelierului şcoală este cel mai important câştig pentru instituţia de învăţământ, putând fi un model nu numai pentru România, ci şi pentru Europa.

„După trei ani putem face un mic bilanţ să vedem ce am făcut şi eu cred că ceea ce vedeţi azi aici, clădirea, dotarea acestui atelier arată faptul că parteneriatul funcţionează şi copiii au de câştigat. Dar nu numai ei, ci şi noi companiile, pentru că anual peste 100 de absolvenţi se angajează în companii şi sunt foarte bine pregătiţi. Este foarte important că acest parteneriat a trecut examenul părinţilor şi an de an sunt tot mai mulţi candidaţi care sunt dispuşi să dea o serie de teste, examen de admitere, iar faţă de acum trei ani standardul şcolii a crescut extraordinar”, a spus Blemovici.

Reprezentantul Ministerului Educaţiei Naţionale, Stelian Fedorca, a mulţumit tuturor celor care s-au implicat pentru ca această instituţie să se prezinte la standarde de reper pentru învăţământul profesional din România. „Îi felicit pe toţi cei care au ştiut de la început ce doresc să facă cu această şcoală. Am promis în anul 2012 că va avea personalitate juridică şi iată că are. Este singura şcoală în sistem dual din România şi un etalon pentru Europa, fiind vizitată de numeroase delegaţii europene, iar acum activitatea va creşte odată cu inaugurarea atelierului şcoală, unul dintre cele mai moderne din Europa. Legea privind dezvoltarea învăţământului dual este în Parlament şi sperăm ca în cursul acestei sesiuni parlamentare să fie aprobată, astfel ca în următorii ani tot mai mulţi elevi să se pregătească în acest sistem de învăţământ”, a afirmat Stelian Fedorca.

Şcoala Profesională Kronstandt a început în anul să funcţioneze în anul 2012, cu un număr de cinci clase, care s-a dublat în anul şcolar următor, apoi în 2014-2015 numărul a ajuns la 15, iar în acest an şcolar numărul este de 20. Meseriile în care se pregătesc elevii sunt operatori pe maşini cu comandă numerică, sudori, matriţeri, confecţioner piele şi înlocuitori din piele, electromecanic. Toţi elevii încheie contracte cu agenţii economici încă din primul an astfel încât toţi absolvenţii sunt încadraţi în muncă imediat după terminarea şcolii. AGERPRES