bosch_commun_center.jpgBosch Communication Center, divizie a Bosch Security Systems,
sărbătoreşte în acest an 25 de ani de la înfiinţare. Peste 4.000 de angajaţi
sunt organizaţi într-o reţea internaţională răspândită în 16 locaţii din
Europa, Asia şi America de Sud.

Bosch Communication Center asigură asistenţă 24h/24, 7 zile/7, în peste
25 de limbi pentru clienţi care operează în diverse sectoare de activitate,
de la relaţii cu clienţii sau vânzări, la administraţie publică. În ultimii
ani s-a observat o tendinţă din ce în ce mai pregnantă a companiilor mari de
a apela la outsourcing, preferând să se concentreze astfel pe domeniul
principal de activitate şi să lase firme specializate, precum Bosch
Communication Center, să se ocupe de activităţile secundare de afaceri.

Bosch Communication Center a fost înfiinţat în anul 1985, ca centru de
monitorizare menit să supravegheze siguranţa persoanelor, a clădirilor şi a
instalaţiilor tehnice. În momentul de faţă, Bosch Communication Center
monitorizează peste 90.000 de obiective, cifră care îl plasează printre cele
mai mari centre de acest fel din domeniul de securitate şi siguranţă din
Germania.

În ultimul sfert de secol, Bosch Communication Center a
devenit un jucător important pe plan internaţional atât în domeniul
monitorizării, cât şi al relaţiilor cu clienţii (din 1993), iar mai târziu
şi în domeniul serviciilor de externalizare a proceselor de afaceri
(Business Process Outsourcing). Portofoliul de servicii cuprinde procese din
majoritatea activităţilor desfăşurate în cadrul unei companii, de la
marketing, telesales, relaţii cu clienţii, finanţe, contabilitate, la
resurse umane. Cererea din ce în ce mai mare pentru servicii de
externalizare a proceselor secundare de afaceri (care nu fac parte din
activitatea principală a companiilor), a determinat Bosch Communication
Center să-şi extindă paleta de servicii şi prezenţa pe plan mondial. Astfel,
începând cu anul 2000, Bosch Communication Center şi-a extins gama de
servicii de la preluarea proceselor parţiale precum gestionarea
e-mailurilor, până la soluţii internaţionale complexe de Business Process
Outsourcing.

În ultimii ani s-a observat o tendinţă a tot mai multor companii din
diverse sectoare de activitate de a-şi externaliza procesele către furnizori
internaţionali de servicii de BPO, cum este Bosch Communication Center.
Astfel, tot mai multe firme preferă să apeleze la outsourcing pentru a
beneficia de avantajele colaborării cu un furnizor experimentat de servicii
şi a se putea astfel concentra pe domeniului principal de activitate.
Printre clienţii firmei germane se numără lideri globali în industria
transporturilor aeriene, producători din domeniul tehnic precum Canon sau
Fujitsu, prestigioase companii de telecomunicaţii, companii din industria
divertismentului, cum ar fi Cirque du Soleil sau din domeniul logistic,
precum Kühne + Nagel.

„În anii următori, intenţionăm să menţinem trendul ascendent şi să
ne dezvoltăm şi mai mult reţeaua internaţională” a subliniat Bernd-Otto
Schirrmann, preşedinte al Bosch Communication Center
. „Datorită
soluţiilor onshore, nearshore şi offshore putem nu doar să implementăm şi să
optimizăm procese pentru clienţii noştri, ci şi să adaptăm aceste procese în
funcţie de specificul zonei geografice, al caracteristicilor culturale şi în
funcţie de fiecare ţară în parte. Folosind tehnologii inovative, intenţionăm
ca în viitor să ne dezvoltăm gama de servicii şi să ne extindem portofoliul
de activitate.”

Din noiembrie 2007, Bosch Communication Center este prezent şi pe
piaţa din România, prin sediul său de la Timişoara. Datorită noilor proiecte
câştigate pe parcursul anului 2009, numărul angajaţilor Bosch Communication
Center din România s-a dublat, astfel încât, la începutul lui 2010, numărul
acestora s-a ridicat la aproximativ 430 de persoane. Printre altele, locaţia
din Timişoara asigură asistenţă tehnică IT non-stop pentru toţi angajaţii
Grupului Bosch.