Bosch ne da o veste neasteptata: aproape 70% dintre romani au devenit pasionati de bricolaj

bosch_bricolaj.jpgIn Romania, DIY (bricolajul) este in plina expansiune. Aceasta este concluzia sondajului comandat de Robert Bosch in luna august 2009 si realizat de Institutul de Cercetare Ipsos, pentru a vedea cati romani prefera sa efectueze personal lucrarile de bricolaj.

70% din cei intrebati au raspuns ca prefera sa se ocupa personal de reparatiile de mica anvergura si de proiectele pentru decorarea caminului. Mai mult, studiul releva si faptul ca romanii au renuntat la vacante sau iesiri dese la restaurant, in favoarea activitatilor de bricolaj de tip “do it yourself” si a proiectelor creative de redecorare a locuintei.

Studiul Ipsos, comandat de Robert Bosch, a fost efectuat pe un esantion reprezentativ de 1000 de persoane. Pentru a oferi o imagine corecta asupra realitatii din Romania, Ipsos a luat in calcul persoane cu varsta cuprinsa intre 14 si 75 de ani, in proportie egala femei si barbati, provenind din mediul urban si rural, cu venituri mici, medii si mari, din toate regiunile tarii si toate sferele sociale.

Concluzia Ipsos a fost ca situatia economica actuala a determinat multe persoane sa prefere sa execute personal lucrari de bricolaj, precum reparatiile necesare in casa sau redecorarea locuintei. 70%, aproape trei sferturi din cei intrebati, au declarat ca in aceste timpuri de incertitudine financiara, prefera sa apeleze la masinile de gaurit, surubelnitele cu acumulator si pistoale de vopsit pentru a duce la bun sfarsit micile reparatii si proiecte de infrumusetare a locuintei, decat sa cheme un mester profesionist. Unii chiar au reluat proiecte mai vechi, executand lucrari care anterior pareau prea dificile pentru ei. 69% din cei intrebati au spus ca acum prefera sa faca personal lucrari de bricolaj pe care le-ar fi evitat in trecut.

Pentru 66% dintre romani, ’’do-it-yourself-ul’’ a devenit o alternativa atractiva la activitatile de recreere, precum iesitul in oras sau mersul in vacanta. Peste jumatate din cei intrebati in cadrul studiului condus de Ipsos prefera sa isi petreaca timpul liber acasa, implicati in lucrari de DIY. Majoritatea respondentilor a declarat ca fac personal lucrari precum: mici reparatii (79%), varuit (75%) sau gradinarit (77%). 47% din romani se relaxeaza si economisesc bani efectuand activitati de decorare sau amenajari de sezon. Concluzia specialistilor este, astfel, ca romanii nu se tem de uneltele de mesterit.

O alta concluzie interesanta a studiului comandat de Bosch a fost faptul ca, mesteritul nu este teritoriu exclusiv masculin, proportia femeilor entuziasmate de activitatile de DIY fiind aproape egala cu cea a barbatilor. Astfel, 68% dintre femei au raspuns ca prefera sa faca personal lucrarile de bricolaj pe care le-ar fi evitat in trecut, 65% efectueaza lucrari de amenajare in casa, in loc sa iasa des la restaurant sau sa plece in vacanta si 69% dintre ele prefera sa se ocupe personal de reparatiile de mica anvergura si de proiectele pentru decorarea caminului.

Reprezentantii Bosch confirma faptul ca utilizatorul modern, care alege sa se descurce de unul singur in activitatea de mesterit, poate conta pe asistenta expertilor. Datorita tehnologiei litiu-ion, sculele electrice de astazi sunt mai usoare si mai puternice decat au fost chiar si cele din urma cu cativa ani. Bosch a fost primul producator care a utilizat tehnologia litiu-ion, prin lansarea lui “IXO”, in 2003. Acesta surubelnita mica, usor de manuit, fara fir, a devenit cea mai bine vanduta scula electrica din lume, iar cea de-a IV-a generatie de IXO este acum disponibila si pe piata din Romania.

“Chiar daca au nevoie doar de un sfat, suntem alaturi de pasionatii de bricolaj, punandu-le la dispozitie tot ce au nevoie pentru a se perfectiona in activitatea lor de mesterit. Cateva clicuri pe site-ul www.bosch-do-it.ro si gasesc solutii rapide si ieftine, precum si sfaturi sau idei de la specialistii nostri”, asigura reprezentantii Bosch.

Despre Grupul Bosch

Grupul Bosch este, la nivel international, cel mai important producator in industria tehnicii pentru autovehicule, a tehnicii industriale, a bunurilor de consum si tehnicii pentru cladiri. In anul 2008, cei aproximativ 282.000 de angajati au realizat o cifra de afaceri de 45 miliarde de Euro.

Grupul Bosch cuprinde compania Robert Bosch GmbH si circa 300 de filiale si reprezentante regionale in peste 60 de tari, iar prin parteneriate, Bosch este prezent in alte 150 de tari. Structura acestui concern mondial de dezvoltare, productie si distributie sustine politica de extindere continua a Grupului. Bosch investeste anual peste trei miliarde de Euro pentru cercetare si dezvoltare, inregistrand peste 3000 de patente la nivel mondial. Prin produsele si serviciile oferite, Bosch urmareste imbunatatirea calitatii vietii oferind solutii fiabile si inovative.

Concernul a fost infiintat la Stuttgart in 1886 de catre Robert Bosch (1861 – 1942) sub numele de “Atelier de mecanica fina si electrotehnica”. Structura Robert Bosch GmbH asigura independenta financiara, precum si libertatea antreprenoriala a Grupului Bosch. Aceasta ii permite companiei sa faca investitii pentru asigurarea viitorului sau, precum si sa respecte responsabilitatea sa sociala. Capitalui social al Robert Bosch GmbH este detinut in proportie de 92% de catre Fundatia Robert Bosch. Functiile de conducere ale grupului sunt indeplinite de Robert Bosch Industrietreuhand KG, care detine si majoritatea voturilor. Cealalta parte este detinuta de familia Bosch si de Robert Bosch GmbH.