Directorii unităţilor de învăţământ nu vor mai administra doar formal instituţiile pe care le conduc conform noilor contracte de management, semnate la Reşiţa, acestea lămurind situaţia gestiunii, a declarat prof. Boris Vatzulik, directorul Colegiului Naţional Diaconovici – Tietz din municipiu.

Contractul de management, aşa cum l-am perceput eu, presupune o anumită responsabilizare a directorilor. O singură problemă ar putea fi, acolo unde nu ne putem încadra în costul per elev, dar avem asigurarea Primăriei Reşiţa că vom primi sprijin în acest sens. Dar gestiunea mi se pare în ordine, în sensul că noi vom răspunde de această gestiune. Înainte era o problemă mai dificilă, pentru că noi doar din punct de vedere formal administram unităţile de învăţământ, dar real le administra primăria, adică era un fel de dublă subordonare. Ca atribuţii, acestea sunt cam aceleaşi, doar că ne uităm, acum, mai atent când e vorba de buget, de cheltuieli, de posibile investiţii„, a afirmat directorul Colegiului Diaconovici-Tietz.

Contractele de management încheiate între Primăria Reşiţa şi directorii celor 20 de unităţi de învăţământ din municipiu au fost semnate, miercuri, în sala de şedinţe a Consiliului Local. „Am dorit să înmânăm tuturor şefilor de învăţământ din Reşiţa contractele de management financiar şi administrativ, pentru a-i responsabiliza de rolul pe care îl au, ce înseamnă să administrezi şcolile, grădiniţele şi liceele din oraş, faptul că destinul copiilor e în mare măsură în mâinile lor. După înmânarea acestor contracte, semnate şi de noi şi de directorii unităţilor de învăţământ şi înregistrate la primărie, a rămas să discutăm chestiunile tehnice, despre cum putem să-i sprijinim, unde mai au probleme. Noi i-am asigurat că suntem alături de ei şi încercăm să-i ajutăm, chiar dacă nu se încadrează toţi în costul per elev şi mai au nevoie de resurse suplimentare”, a precizat primarul municipiului Reşiţa, Ioan Popa. AGERPRES