casa copr did bacau.jpgCasa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău a semnat un nou grant cu Departamentul de Stat al S.U.A., prin Ambasada S.U.A. la Bucureşti, cu scopul organizării programului de formare continuă Teaching Civic Concepts and Culture Through English, destinat cadrelor didactice calificate, care predau limba engleză.

El se va derula în perioada 3 – 15 decembrie, la Bacău şi la Sfântu Gheorghe. Participanţii vor primi diplome din partea Ambasadei S.U.A. la Bucureşti.

Pentru ca acest program să se desfăşoare la standarde ridicate, odată cu avizarea sa de Ministerul Educaţiei, organizatorii au invitat formatori şi experţi din America, recomandaţi de Departamentul de Stat al S.U.A. şi de Ambasada S.U.A. la Bucureşti: Annette Boyd Pitts – Executive Director of the Florida Law Related Education Association, Inc, Dr. Kathy S. Froelich – Assistant in English Education in the School of Teacher Education şi Erin Crowe – Program Director at The Florida Law Related Education Association, Inc. – S.U.A.

Aceştia au o bogată experienţă ca pedagogi, ca formatori, ca autori de manuale şi alte materiale didactice, precum şi în coordonarea unor proiecte internaţionale, care au reunit profesori şi elevi, pe tematica toleranţei şi a dialogului intercultural.

Programul se desfăşoară pe parcursul a 40 ore, iar principalele teme propuse în cadrul acestuia sunt:

– Despre toleranţă;

– De ce este necesar lucrul în perechi/grup?

– Educarea toleranţei prin intermediul strategiilor de predare-învăţare;

– Strategii de predare – învăţare a limbii engleze bazate pe conţinut;

– Declaraţia universală a drepturilor omului;

– Managementul conflictului în cadrul orei de limba engleză;

– Modulul pedagogic integrat.
Cursul oferă o alternativă practică şi inedită, faţă de cele tradiţionale, în metodica predării limbii engleze, în care cursanţii sunt implicaţi interactiv, în diferite ateliere de lucru, în perechi şi în grupuri, în vederea realizării unor sarcini specifice. În acest fel, cursanţii experimentează idei noi şi reflectă asupra unor activităţi pe care le vor practica mai târziu cu elevii. Fundamentul teoretic pe care se bazează această nouă abordare acoperă programa metodologică cerută de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.