Asociaţia Shakespeare School pentru Educaţie a premiat, pe 12 iunie, cele mai bune 24 de eseuri intrate în finala celei de-a IX-a ediţii a Shakespeare School Essay Competition.

La concurs s-au înscris peste 3.700 de elevi din 500 de localităţi din toată ţara, a declarat Adriana Alionte, fondatoarea Shakespeare School, precizând că tema ediţiei din acest an a fost „Are video games addictive activities… or mind sports?”.

Tema concursului se pare că a avut mare succes, de aceea şi numărul de câteva mii de participanţi. Ne-am tot gândit, oare ce ar fi de interes pentru această generaţie digitală, pasionată de calculator, de gadgeturi şi aşa mai departe şi unul dintre profesorii noştri a venit cu ideea unei teme legate de jocurile de video – dependenţă sau sport al minţii. Eram foarte nerăbdătoare să văd părerea tinerilor, pentru că mulţi părinţi sau adulţi spun că prea multe jocuri video dau dependenţă. E, se pare că există destul de multă înţelepciune în rândul celor care au participat la această competiţie, pentru că am întâlnit de foarte multe ori această idee a folosirii jocurilor video cu măsură. (…) Concluziile multora dintre autorii eseurilor au fost: (…) da, sunt bune şi au o parte benefică pentru că dezvoltă atenţia, logica, puterea, dau concentrare, dar totul trebuie făcut cu măsură„, a afirmat Adriana Alionte.

Shakespeare School Essay Competition s-a desfăşurat pe două categorii de vârstă, respectiv 11 – 14 ani şi 15 – 19 ani. Juriul competiţiei, compus din profesori de la Shakespeare School, a selectat, în prima etapă, 30 de eseuri, din cele peste 3.700 primite, iar după proba interviurilor au fost aleşi cei 24 de câştigători, a precizat Adriana Alionte.

La categoria de varsta 11 – 14 ani premiul I a fost castigat de Mara Vasile de la Scoala Gimnaziala Herastrau, din Bucuresti. Pe locul al II-lea s-au clasat Matei Cristea de la Clubul Copiilor Sector 6 – Bucuresti si Catalin Neagu de la Scoala Gimnaziala “Alexandru Odobescu” din Urziceni, judetul Ialomita, iar pe locul al III-lea s-au aflat Andrada Predescu de la Scoala Gimnaziala “Alexandru Davilla” din Pitesti, judetul Arges si Oriana Dumitru, de la Scoala Gimnaziala “Nicolae Titulescu” din Bucuresti.

La aceeasi categorie de varsta s-au mai acordat:

PREMIUL JURIULUI – Serban Ungureanu de la Colegiul National de Informatica „Tudor Vianu” Bucuresti si Negoita Isabela de la Colegiul National „Mircea cel Batran”din Constanta.

PREMIUL DE ORIGINALITATE – Maria Ruxandra Popescu, de la Scoala Gimnaziala nr. 149 Bucuresti si Eduard Cimpeanu, de la Colegiul National “Alexandru Ioan Cuza” din Ploiesti, judetul Prahova

PREMIUL SPECIAL – Dan Andrei Grigore de la Scoala Gimnaziala nr. 81 din Bucuresti, Denisa Dragoi de la Scoala Gimnaziala nr. 3 din Rasnov, judetul Brasov, Darius Petre Giurca de la Scoala Gimnaziala Novaci, judetul Gorj si Maria Plesea, de la Scoala Gimnaziala nr. 2 din Videle, judetul Teleorman.

La categoria de varsta 15 – 19 ani premiul I a fost castigat de Maria Anne-Lisa Zibileanu, de la Liceul Teoretic “Grigore Moisil” din Tulcea.

Locul al II-lea a fost ocupat Iulia Diana Sasu, de la Colegiul National Pedagogic “Constantin Bratescu” din Constanta si Radu Diaconescu, de la Colegiul National “Sf. Sava” din Bucuresti.

Pe pozitia a III-a s-au clasat Ioana Cristina Popa, de la Colegiul National “Cantemir Voda” din Bucuresti si Rares Calota, de la Liceul Teoretic International de Informatica (ICHB) din Bucuresti.

Tot la aceeasi categorie de varsta s-au mai acordat:

PREMIUL JURIULUI Ioana Paula Iacoban de la Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timisoara si Maia Ileana Ciobanu de la Colegiul National Ion Luca Caragiale, Bucuresti.

PREMIUL DE ORIGINALITATE – Alexandra Iliuta de la Colegiul National “Gheorghe Titeica” din Drobeta Turnu Severin, judetul Mehedinti si Gabriel Ionescu, de la Colegiul National de Informatica “Tudor Vianu” din Bucuresti.

PREMIU SPECIAL Erminia Popa, de la Colegiul National “Carol I”, din Craiova, judetul Dolj si Andreea Hodis, de la Liceul Teoretic “Ana Ipatescu” din Gherla, judetul Cluj.

Câştigătorii locurilor I la cele două categorii au primit, din partea organizatorilor, o tabără de două săptămâni la Londra, la University College of London (UCL). Toţi premiaţii au primit, pe lângă diplome şi medalii, şi cursuri de limba engleză la Shakespeare School, taxe de înscriere la examene Cambridge, cărţi, dicţionare, vouchere şi multe altele.

În cadrul evenimentului s-au mai acordat un premiu de excelenţă – Trofeul Shakespeare School Essay Competition, care a revenit Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti pentru cei mai mulţi reprezentanţi în concurs, şi distincţia Certificate of Excellence, profesorului cu cei mai mulţi elevi înscrişi în competiţie – profesorul Violeta Ivanof de la Liceul Teoretic „Grigore Moisil” din Tulcea.

Profesoara Violeta Ivanof a primit, de asemenea, şi o tabără de două săptămâni în Marea Britanie cu un grup de copii, ca group leader, au anunţat organizatorii concursului.

La eveniment a participat şi antreprenorul Cristian Oneţiu, ambasadorul competiţiei din acest an.