imagine_cup.jpgImagine Cup – cea mai populară competiție internațională adresată tinerilor pasionați de tehnologie – și-a desemnat câștigătorii etapei naționale. Nouă echipe din patru orașe din țară au concurat în cadrul celor trei secțiuni de concurs: Innovation, Games, World Citizenship.

În acest an, competiția are la bază dezvoltarea spiritului antreprenorial, cu numeroase oportunități de învățare și dezvoltare pentru studenții ce urmăresc să-și construiască o afacere proprie. Competiția din acest an urmărește întregul ciclu de dezvoltare al unui produs software – studențiifac cunoștință cu provocările dezvoltării unui produs de la zero, de la idee până la lansarea acestuia pe piață.

“Imagine Cup a devenit o tradiție în România, cu peste 8.000 de studenți participanți în cele 12 ediții, construind numeroase proiecte inovatoare. Dintre aceștia, cei mai buni ne-au reprezentat cu succes la finale globale, România ocupând locuri pe podium în multe ediții din trecut. Ne bucurăm să cunoaștem în fiecare an studenți pasionați și hotătâți să impresioneze prin propriile competențe și produsele dezvoltate, care merg mai departe și își lansează proiectul început în cadrul Imagine Cup sau își pornesc chiar propriile afaceri″, a declarat Cătălin Diț, Director de Platforme pentru Dezvoltatori, Microsoft România.

Câștigătorii etapei naționale a Imagine Cup

Secțiunea Innovation: inovații incredibile, capabile să schimbe lumea vin de multe ori de la studenți – de la rețele sociale la servicii de muzică, aplicații de fotografie digitalăși multe altele. Provocarea acestei secțiuni este de a crea cel mai bun și inovator software.

Echipa SMT, reprezentând Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, formată din Bogdan Andrei Pop, Bogdan Mursa și Rareș Urdea, mentor Dan Suciu, este câștigătoarea secțiunii Innovation. Scopul principal al aplicației lor este de a oferi o modalitate flexibilă, profesionistă și distractivă de a menține programul de exerciții de recuperare a pacienților, fără efectele psihologice negative întâlnite în sălile de recuperare fizică.

Secțiunea Games: în ziua de astăzi, jocurile sunt printre cele mai folosite aplicații, fie că vorbim de telefoane, PC-uri, tablete sau browsere. Microsoft pune studentilor la dispoziție cele mai puternice instrumente de dezvoltare de jocuri atât pentru PC, cât și pentru tabletă sau smartphone.

Câștigătoarea etapei naționale la această categorie este echipaScripters din partea Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, formată din Alexandru Marinescu, Cristina Dochițoiu și Horia Ardelean, mentor Simona Motogna. Aplicația propusă de ei este o platformă online de storytelling interactiv, în care utilizatorii pot crea și parcurge povești ce lasă cititorul să decidă acțiunea și parcursul poveștii. Jocul avansează prin decizii și prin completarea puzzle-urilor specifice fiecărei întrebări, oferind astfel o experiență de utilizator aparte.

Secțiunea World Citizenship: provocarea studenților participanți în această secțiune este identificarea unei probleme din cadrul comunității lor și de a veni cu o soluție în acest sens. Scopul este de a crea cel mai bun software ce adresează probleme sociale stringente.

Câștigătoarea etapei naționale la această categorie este echipaLumen din Deva, formată din Cornel Amariei și Cristian Dragomir. Soluția propusă, Lumen S, este o platformă adresată oamenilor cu dificultăți de vedere, ce permite navigarea, comunicarea, citirea și obținerea de informații referitoare la mediul înconjurător, toate într-o modalitate mult mai facilă.

Echipele SMT, Scripters și Lumen ne reprezintă țara în cadrul finalei regionale, ce se va desfășura în luna mai. Mai departe, cele mai bune echipe din regiune vor concura cu cele mai bune echipe din lume în cadrul finalei globale ce are loc în perioada 29 iulie – 3 august în Seattle.

Imagine Cup este un program cheie al inițiativei Microsoft YouthSpark, prin care compania creează oportunități pentru 300 de milioane de tineri în întreaga lume în intervalul 2012-2015. Anual, peste 10.000 de tineri beneficiază de programele susținute prin Microsoft YouthSpark în România – cum sunt DreamSpark, Microsoft Student Partners, Imagine Cup, Innovation Labs și Opening Opportunities – centrate pe practici de educație non-formală, cu scopul de a crea competențe practice în rândurile beneficiarilor, în parteneriat și în completarea a ceea ce se întâmplă în sistemul educațional.