reabilitare-scoli.jpgPremierul Dacian Cioloş a afirmat luni, la deschiderea noului an şcolar, că rezultatele reabilitării şcolilor prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală sunt sub aşteptări, precizând că termenul pentru accesarea acestor proiecte a fost prelungit până spre finalul lunii septembrie.

„Am finanţat anul acesta prin PNDL şi reabilitarea şcolilor. Rezultatele, recunosc, sunt mai puţin bune decât mi-aş fi dorit şi ne-am propus la începutul acestui mandat. (…) În alte cazuri a fost vorba de motive mai puţin obiective şi mai ales de lipsa de implicare a unor edili locali sau de preferinţa lor de construire a unor drumuri în detrimentul modernizării clădirilor care aparţin unităţilor de învăţământ. Acestora, odată cu invitaţia de a fi mai proactivi în accesarea acestor fonduri pentru infrastructură şcolară – avem încă la Ministerul Dezvoltării fonduri care nu au fost utilizate în ciuda faptului că am utilizat resurse consistente, nu au fost solicitate, încă timpul nu este pierdut, am prelungit perioada de depunere a proiectelor până la 20 septembrie – vreau să le spun că nicio investiţie în infrastructură, fie drum sau eu ştiu altă investiţie de transport care este mai vizibilă din punct de vedere electoral, nicio astfel de investiţie nu poate fi mai importantă decât investiţia în viitorul localităţilor lor şi în copii”, a declarat Cioloş, în discursul susţinut la Liceul ”Carol I” din Feteşti.

Potrivit acestuia, odată cu începutul noului an şcolar, Ministerul Fondurilor Europene va lansa un program de 25 de milioane de euro intitulat ”Profesori motivaţi în şcoli defavorizate”.
„E un program prin care încercăm să găsim măsuri prin care să încurajăm profesori buni, tineri, cu idei să se instaleze şi să rămână în mediul rural tocmai pentru a contribui prin aceasta şi la crearea unor condiţii cât de cât apropiate între şcolile mai privilegiate – să spun aşa – din marile oraşe şi cele din mediul rural”, a explicat prim-ministrul.

Cioloş a vorbit, totodată, de nevoia de profesionalizare a managementului şcolar, ţinând cont că în ultimii zece ani „numirile au fost făcute de multe ori pe criterii subiective, uneori în contradicţie cu criteriile profesionale”.
„Am considerat că a venit vremea unor schimbări. De aceea, în această toamnă, Ministerul Educaţiei organizează concursuri pentru ocuparea funcţiilor de directori la unităţi de învăţământ, la grădiniţe şi la liceu”, a susţinut premierul. AGERPRES