Zece voluntari de la o companie de dezvoltare de soluţii software de business îi vor învăţa pe elevii de la o şcoală din Cluj-Napoca să facă mici animaţii şi jocuri, prin care îşi vor dezvolta aptitudini necesare pentru piaţa muncii secolului 21.

Potrivit unui comunicat de presă, reprezentaţii companiei organizează, împreună cu asociaţia Cartea Daliei, un club de programare Scratch la Şcoala Gimnazială „Emil Isac” din Cluj-Napoca, pentru elevii clasei a IV-a A.

Activităţile clubului se desfăşoară săptămânal, pe durata semestrului al doilea al anului şcolar 2016-2017.

Potrivit comunicatului, clubul de Scratch face parte din proiectul „Adoptăm o Şcoală” al asociaţiei Cartea Daliei, prin care aceasta creează parteneriate între companii şi câte o şcoală clujeană. Voluntarii, angajaţi ai companiei, organizează activităţi care implică tehnologia pentru elevii unei clase din şcoala „adoptată”. Astfel, elevii îşi dezvoltă competenţe necesare pentru piaţa muncii secolului 21, precum munca în echipă, creativitatea şi gândirea sistematică.

Ce facem noi la Cartea Daliei este să punem tehnologia în folosul educaţiei, pentru ca toţi copii să aibă oportunitatea de a-şi atinge potenţialul maxim prin ceea ce fac ei bine, şi anume joaca. Proiectul Adoptăm o şcoală a început din nevoia de a aduce şcolile clujene şi companiile mai aproape. Ne-am dorit să facem ambele părţi conştiente de nevoile care există în domeniul educaţional şi pe piaţa muncii„, a declarat, potrivit comunicatului, Oana Ciherean, preşedintele asociaţiei Cartea Daliei.

Reprezentanţii companiei partenere consideră şi ei că educaţia şi accesul la tehnologie sunt necesare atât pentru o forţă de muncă adaptată la economia digitală, cât şi pentru o societate bazată pe progres.

„Prin această iniţiativă educaţională, ne dorim nu numai să oferim o experienţă de învăţare interactivă, ci şi să demonstrăm că fiecare om este o sursă de talent, care trebuie doar descoperită şi încurajată”, a explicat Sabrina Mitu, care este marketing manager al SAP Romania & Partner Marketing Lead for CEE.

La rândul său, directorul şcolii care participă la acest proiect, consideră că elevii vor dobândi mai multă încredere în folosirea noilor tehnologii.

„Un vechi proverb chinezesc zicea: „Spune-mi şi voi uita. Arată-mi şi e posibil să-mi amintesc. Implică-mă şi voi înţelege”, iar dezideratul instituţiei noastre este acela de a implica în primul rând cadrele didactice, iar apoi elevii în creşterea calităţii educaţiei, prin deschiderea către noi orizonturi’, a declarat Lucia Corina Bradea, directorul Şcolii Gimnaziale „Emil Isac”.

Potrivit comunicatului, Scratch este un limbaj de programare şi o comunitate online, dezvoltate şi menţinute de o echipă de la MIT Media Lab. A fost creat în special pentru copii de la 8 la 16 ani, dar este folosit de persoane de toate vârstele.

„Scratch a fost creat sub convingerea că abilitatea de a crea cod este o parte importantă a educaţiei secolului 21. Când oamenii învaţă să programeze cu Scratch, ei învaţă strategii importante în rezolvarea problemelor, crearea proiectelor şi comunicarea ideilor pe care le au. Scratch este folosit în peste 150 de ţări şi este disponibil în peste 40 limbi”, se arată în comunicat.

Cartea Daliei este o asociaţie nonprofit, nonguvernamentală, care pune tehnologia în serviciul educaţiei tuturor copiilor, pentru ca ei să aibă oportunitatea de a-şi atinge potenţialul maxim, prin joacă şi prin experienţe aplicate.

SAP este lider global pe piaţa de soluţii software de business, având o istorie de peste 44 de ani de inovaţii tehnologice, în care a contribuit decisiv la transformarea industriei IT. În prezent, are circa 345.000 de clienţi, din peste 180 de ţări, pe care îi susţine în gestionarea afacerii lor în contextul economia digitală. AGERPRES