amfiteatru.jpgFundatia Dinu Patriciu si Fundatia CODECS pentru Leadership au lansat, miercuri, competitia „Professoria – Profesori mai buni pentru copiii nostri”, adresata universitatilor din tara care are ca obiectiv dezvoltarea unor programe inovative de master in educatie. Facultatile care doresc sa participe la proiect sunt invitate sa dezvolte propuneri de curriculum pentru programe de master in educatie si sa le inscrie in concurs.

Facultatile care vor realiza cele mai bune propuneri vor primi cele trei premii in valoare de 30.000 de euro fiecare si vor implementa programele incepand din octombrie 2010. Perioada de inscriere a propunerilor este 14 octombrie 2009 – 1 februarie 2010.

Cele trei programe de master selectate vor fi anuntate pe 15 februarie 2010, iar universitatile selectate vor primi transa intai a finantarii in valoare de cate 10.000 de euro, in vederea pregatirii documentatiei pentru acreditarea masterului de catre ARACIS. Termenul limita pentru depunerea de catre universitatile partenere a documentatiei necesare acreditarii programului de master de catre ARACIS este 31 martie 2010. Juriul este format din reprezentanti ai invatamantului preuniversitar, mediului de afaceri, asociatiilor studentesti si ai universitatilor participante la competitie.


Criteriile in functie de care vor fi evaluate propunerile sunt abordarea inovativa si potentialul de stimulare/promovare a meseriei de profesor, pregatirea practica a absolventilor – viitori profesori, relevanta continutului formarii initiale, coerenta inter-disciplinara si cu practica pedagogica, metodologia de evaluare a absolventilor, cu accent pe competentele specifice profesiei didactice.

„Nevoia de schimbare a sistemului educational este evidenta si stringenta. Elementul central si, din punctul nostru de vedere, cel mai important al acestei mult dorite schimbari este profesorul. De calitatea, de motivatia, de pasiunea si implicarea lui depinde succesul sau esecul oricarei reforme a sistemului. Prin competitia colegiala Professoria ne propunem sa oferim o solutie pentru o mai buna pregatire pedagogica a studentilor care isi doresc sa urmeze o cariera de profesor”, a declarat Tincuta Baltag, director general la Fundatia Dinu Patriciu. In alta ordine de idei, Tincuta Baltag a spus ca, potrivit unui sondaj de opinie realizat de Fundatia Dinu Patriciu impreuna cu Fundatia CODECS pentru Leadership, elevii vor ca teoria sa fie corelata cu practica, ore interactive si atractive, metode moderne de predare, studii de caz etc.

Conform sondajului, printre dezideratele studentilor se numara mai multa practica si schimbarea atitidinii la nivel pedagogic, iar profesorii doresc stimularea prin salarii marite si bonusuri in functie de performante, cursuri de formare si de perfectionare pentru cadrele didactice, vizand activitatea la clasa. In opinia profesorilor, formarea initiala a cadrelor didactice ar trebui sa insemne multe ore de practica pedagogica, in sala de clasa, alaturi de mentori talentati.

Tincuta Baltag a adaugat ca cele doua organizatii neguvernamentale vor derula si o campanie de comunicare in sustinerea programului „Professoria – Profesori mai buni pentru copiii nostri”, care va fi menita si sa creasca prestigiul carierei de cadru didactic. Presedintele Fundatiei CODECS pentru Leadership, Marian Stas, crede ca educatia este, de departe, proiectul public numarul 1 in Romania, in urmatorii 10-20 de ani. „Miza istorica este succesul sau esecul Romaniei in conditiile generate de dobandirea, la 1 ianuarie 2007, a statutului de tara membra a Uniunii Europene, iar focalizarea complexa si de lunga durata a tarii noastre pe transformarea profunda a educatiei pe toate palierele sale, intr-o maniera fara precedent pana in acest moment – incomparabila cu oricare dintre schimbarile ori corectiile din zona publica la care suntem martori – reprezinta conditia critica de succes a noii Romanii Europene”, a afirmat Marian Stas. Nu in ultimul rand, Lucian Ciolan, conferentiar in cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, este de parere ca masteratele in educatie ii vor ajuta pe cei care vor sa devina profesori sa dobandeasca competente pedagogice. AGERPRES