Un concurs internaţional artistic îşi propune să reducă diferenţele dintre elevi valizi şi elevi cu dizabilităţi, prin valorificarea cât mai bună a potenţialului creativ al ambelor categorii. Concursul, intitulat „Poveste în acuarelă”, este organizat de Liceul Tehnologic Special pentru Deficienţi de Auz Cluj-Napoca, în parteneriat cu Şcoala Populară de Arte „Tudor Jarda” Cluj, în perioada 25-31 martie.

„Ediţia din acest an se adresează copiilor din şcoli şi grădiniţe speciale şi de masă, pe categorii de vârstă: preşcolari, nivelul primar, nivelul gimnazial, nivelul liceal. Pretextul plastic îl reprezintă studiul naturii, folosind mijloace de expresie plastică variate. Expoziţia este parte a activităţilor de diseminare a rezultatelor concursului, iar în cadrul ei se vor desemna câştigătorii şi se vor decerna premiile. ‘Poveste în acuarelă’ este un concurs artistic cu caracter interdisciplinar, în care au fost implicaţi circa 200 de elevi şi preşcolari din şcolile speciale şi de masă din ţara noastră şi din străinătate (Finlanda, Grecia). Obiectivul general al concursului internaţional constă în valorificarea potenţialului creativ al elevilor valizi şi al celor cu dizabilităţi, în vederea eliminării decalajului informaţional şi a creşterii motivaţiei pentru învăţare, prin activităţi interdisciplinare creative şi competiţionale”, se menţionează într-un comunicat al organizatorilor.

De asemenea, se urmăreşte creşterea adaptabilităţii şcolare ale elevilor deficienţi de auz, recuperarea deficitelor informaţionale, valorificarea talentelor autentice şi crearea de şanse egale cu copiii auzitori.
AGERPRES