Un congres internaţional dedicat adaptării copiilor cu tulburări specifice de învăţare în şcolile din România, organizat de Asociaţia Bucureşti pentru Copii Dislexici, împreună cu Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), se va desfăşura de luni până miercuri, în Capitală.

Potrivit unui comunicat al organizatorilor, evenimentul are ca scop elaborarea, împreună cu experţi europeni şi români, a unei propuneri de norme metodologice de aplicare care să fie ulterior dezbătută cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice; informarea şi formarea cadrelor didactice, care se confruntă din ce în ce mai frecvent cu aceste manifestări la copii; susţinerea implementării metodelor inovative de depistare şi tratare a tulburărilor specifice de învăţare şi asigurarea şanselor egale pentru copiii cu tulburări specifice de învăţare în sistemul de educaţie şi în societate.

Congresul, la care vor participa invitaţi din Italia, Franţa şi Ungaria, specialişti şi cadre didactice, reprezentanţi ai MENCŞ, ai Ministerului Sănătăţii şi ai Inspectoratelor Şcolare, este menit să elimine confuziile legate de conceptul de „tulburări specifice de învăţare la copii” şi de asocierea acestora cu învăţământul special şi să atragă atenţia asupra existenţei reale în România a fenomenului tulburărilor specifice de învăţare la copii şi a cunoştinţelor legate de aceasta.

La începutul acestui an s-a adoptat legea cu privire la învăţământul persoanelor cu tulburări specifice de învăţare (Legea 6/2016). Conform legii, în termen de 90 de zile, ar fi trebuit să fie elaborate normele metodologice de aplicare, care vor permite punerea în practică a legii şi schimbarea statutului acestor copii în şcoala românească.

”Este pentru prima dată când dislexia, disgrafia, discalculia, disortografia sunt recunoscute printr-o lege în România, un început bun pentru drumul greu care va urma, până când vom putea spune că ne-am făcut datoria faţă de aceşti copii minunaţi”, mai informează comunicatul. AGERPRES