În contextul în care Ministerul Educației a amânat data exactă a reînceperii cursurilor în format fizic, Consiliul Județean al Elevilor Timiș subliniază incertitudinea și problemele care se creează în jurul acestei decizii. Reprezentanții elevilor din Timiș spun că, în continuare, școlarii întâmpină probleme de conectare la orele online.

Președintele CJE Timiș, Francesca Ferescu, sublinează faptul că elevii nu au posibilități pentru a se conecta la orele online. La finalul lunii decembrie, conducerea Inspectoratul Școlar Județean a acoperit un necesar de aproape 7.000 de tablete, prin program cu Ministerul Educației, care au fost distribuite în județ, în funcție de cereri. Ar mai fi nevoie, totuși, de câteva sute de tablete, conform cifrelor, care vor fi distribuie prin ajutorul ONG-urilor județene și ale primăriilor din teritoriu.

„​În continuare elevii și profesorii sunt nevoiți să se adapteze și să dea dovadă de extremă flexibilitate în mediul neobișnuit și poate chiar rigid impus de școala online. După aproape un semestru de ore desfășurate în acest regim sesizăm că una dintre cele mai mari probleme ale elevilor din județul Timiș este imposibilitatea de a se conecta la cursurile online, corelată chiar cu lipsa resurselor necesare pentru a lua parte la ore. Cum viitorul este destul de ambiguu și nu ne putem baza cu certitudine pe începerea cursurilor la o dată fixă, considerăm că sunt necesare măsuri cât mai repede puse în aplicare, care să ofere egalitate de șanse tuturor elevilor, atât din mediile cu condiții favorabile cât și celor din medii defavorizate”, spune Francesca Ferescu, președinte al CJE Timiș.

Elevii din Timiș spun că școala online este ineficientă, iar mediul de acasă nu este potrivit pentru asimilarea cunoștințelor. Îngrijorări există și din partea elevilor din ani terminali, care susțin examenele naționale. ​

„Dat fiind faptul că elevii iau parte la ore din propriile locuințe, capacitatea de acumulare a cunoștințelor, precum și cea de concentrare nu sunt ideale, iar calitatea informației tinde să se piardă prin filtrul online-ului, pentru că, fără doar și poate, nu putem compara desfășurarea procesului educațional de acasă cu cel de la școală. Chiar am stat de vorbă permanent cu elevii din județul nostru, iar de la fiecare am auzit aceleași lucruri. Școala online este ineficientă și greoaie. Cunoștințele sunt greu de asimilat, dinamica orelor nu este nici pe departe similară și pare că tot conceptul de școală se pierde și rămâne doar în teorie sau pe hârtie. Ne gândim constant la elevii din clasele terminale, ce susțin anul acesta examene. Materia este la fel de multă ca în anii anteriori, când erau susținute fizic, însă contextul este total diferit. În continuare asteptăm o decizie din partea Ministerului Educației pentru stabilirea desfășurării examenelor pentru care cu siguranță se pot găsi soluții potrivite”, a conchis Francesca Ferescu, președinte CJE Timiș.