sala seminar.jpgCentrul de Pregatire Profesionala in Cultura (CPPC) a anuntat publicarea primei parti a raportului de cercetare “Educatia adultilor in institutii de cultura in Bulgaria, Italia, Lituania, Romania si Turcia”, realizat ca parte a proiectului european CONNECTION.

Cercetarea a avut drept scop sa ofere o imagine de ansamblu asupra practicilor organizatiilor culturale in domeniul educatiei adultilor si sa sustina dezvoltarea a doua curricule de formare – una destinata conducatorilor de institutii de cultura, cealalta profesionistilor implicati in activitati de educatie a adultilor – si a doua materiale complementare ce vor putea fi folosite pentru dezvoltarea profesionala a celor doua grupuri.

Potrivit raportului, programele educationale sunt percepute ca o posibila cale de diversificare a organizatiilor culturale publice. Abordarile educationale bazate pe constructivism si pe constructivismul social sunt acceptate de mai mult de 50%, respectiv 40% dintre cei care au raspuns la chestionar. Mai mult de 50% dintre cei care au raspuns la chestionar folosesc modalitati multiple pentru propria dezvoltare profesionala, dar participarea la sesiunile de formare profesionala ramane cea mai frecventa.

Cel mai adesea programele iau forma meselor rotunde, conferintelor, seminariilor si serviciilor informative (in peste 50% dintre cazuri), metodele de tipul demonstratiei educationale, jocurilor educative, jocului de rol si teatrul, cursurilor acreditate si activitatilor de voluntariat sunt in mai mica masura utilizate (intre 30% si 50%), activitatile pe internet sunt neutilizate in mare masura (in mai putin de 10% din cazuri). In ceea ce priveste grupul persoanelor cu nevoi speciale sau aflate in contexte defavorizante, 30% sau chiar mai putini dintre cei care au raspuns la chestionar au declarat ca institutia lor lucreaza cu persoane care au fost condamnate penal, cu persoane cu dizabilitati fizice sau psihice sau cu persoane dezavantajate socio-economic.

Mai mult de 70% dintre cei care au raspuns la chestionar au declarat ca angajatii insarcinati cu programele educative au beneficiat de instruire in domeniul Educatiei si Pedagogiei. Datele prezentate mai sus au fost extrase dintr-un numar de 426 de chestionare, dintre care 211 au fost completate de profesionisti in domeniul culturii si 215 de manageri culturali din cinci tari.