cisco.jpgReprezentantii Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii si Cisco au format un grup de lucru pentru introducerea, din anul scolar 2010-2011, a cursurilor Cisco la liceele teoretice, informeaza un comunicat de presa al ministerului remis luni AGERPRES.

Secretarul de Stat in Ministerul Educatiei, Oana Badea, s-a intalnit luni, cu o delegatie a Cisco Systems, condusa de vicepresedintele Cisco Corporate Affairs, Amy Crysten.

In cadrul intalnirii s-a discutat despre modul in care a fost implementat, pana acum, programul Cisco Networking Academy in institutiile de invatamant profesional si tehnic din Romania. Cele doua parti au apreciat buna colaborare intre parteneri, care a dus, in cazul invatamantului profesional si tehnic, la introducerea unui curriculum scolar bazat pe competente.

Programul a asigurat suportul pentru evaluarea elevilor pe rezultatele invatarii, si nu pe acumularea de cunostinte. Introducerea modului Cisco a permis si modernizarea formarii initiale si continue a profesorilor, prin cursurile care s-au adresat acestora. Pornind de la rezultatele obtinute, Oana Badea, impreuna cu reprezentantii Cisco, au agreat constituirea unui grup de lucru care sa analizeze posibilitatea introducerii cursurilor Cisco si la liceele teoretice.

„Experienta celor patru ani de Cisco in Romania este mai mult decat benefica nu doar pentru invatamantul romanesc, dar si pentru intreaga societate. Avem profesori mai bine pregatiti, tot asa cum avem elevi ale caror competente dobandite sunt recunoscute prin certificatele Cisco. Trebuie sa trecem la o alta etapa a parteneriatului nostru, si aceasta ar fi introducerea cursurilor si invatamantul liceal, incepand cu anul scolar 2010-2011”, a declarat secretarul de stat. Programul Cisco Networking Academy a fost initiat ca urmare a semnarii, in 2005, a unui Memorandum de colaborare intre Ministerul Educatiei si Cisco.

Documentul prevedea introducerea de cursuri oferite de Cisco, in curriculumul obligatoriu din invatamantul profesional si tehnic. In cadrul acestui parteneriat, Cisco a asigurat suporturile de curs in limba engleza, accesul la sistemul de evaluare si testare online precum si formarea instructorilor.

La randul sau, Ministerul Educatiei, prin Centrul National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic, a introdus cursurile NetAcad in curriculumul obligatoriu, pentru 8 calificari din invatamantul preuniversitar: electronist retele de telecomunicatii, tehnician operator tehnica de calcul, tehnician de telecomunicatii, tehnician in automatizari, tehnician echipamente de calcul, tehnician infrastructura retele telecomunicatii, administrator retele locale si de comunicatii, analist programator.


De la implementarea acestui program, 218 profesori/instructori au fost certificati pentru a preda IT Essentials 1 si 2. Alte 105 institutii de invatamant din toata tara, organizate sub forma unor Academii Locale Cisco, sunt autorizate sa ofere cursuri in cadrul programului Cisco Networking Academy. Nu in ultimul rand, incepand din anul scolar 2007-2008, aproximativ 16.000 de elevi au urmat cursurile Cisco, recunoscute de angajatori de top din Romania si din strainatate.


Ca urmare a obtinerii de fonduri europene, Centrul National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic a introdus versiunea in limba romana pentru IT Essentials: PC Hardware and Software din cadrul Cisco Networking Academy. Acest curs ajuta absolventii sa obtina certificarea CompTIA A+, un certificat international recunoscut de majoritatea vanzatorilor si distribuitorilor de hardware si software. CompTIA A+ confirma abilitatea tehnicianului de a efectua activitati cum ar fi instalarea, configurarea, diagnosticarea si intretinerea preventiva, precum si abilitati in domenii ca securitate, siguranta informatica, comunicare profesionala.


„Rezultatele obtinute prin implementarea programului Cisco sunt in concordanta cu prevederile propuse de Legea Educatiei Nationale. Programul vizeaza centrarea activitatii de predare-invatare pe acumularea de competente, asigurarea flexibilitatii programelor de invatare ca urmare a recunoasterii transferului rezultatelor invatarii, pregatirea profesorilor si introducerea metodelor active de invatare”, se arata in comunicat.AGERPRES