Preluarea feedback-ului elevilor este un proces esențial într-o școală pentru că oferă indicii relevante asupra metodelor folosite, permite reglaje în timp util și generează informații despre participarea și starea de bine a elevilor. Pentru acest proces e nevoie de construire de chestionare, de aplicare și procesare, ca și de integrarea rezultatelor în acțiunile ulterioare din clasă. Deși colectarea feedback-ului elevilor este prevăzută explicit în standardele fiecărei școli, nu există indicii referitoare la preluarea și utilizarea lui efectivă și sistematică. Dimpotrivă.

Aplicația de feedback Teleskop vine în sprijinul profesorilor pentru a prelua rapid, simplu și în regim anonim feedback-ul elevilor, facând astfel învățarea mai relevantă. Profesorii își descarcă aplicația, elevii având nevoie de un telefon / device cu conexiune la internet, nefiind necesară logarea. Formularul se selectează și link-ul generat se trimite clasei, completarea chestionarului durând câteva secunde/minute. Răspunsurile sunt anonime iar rezultatele sunt disponibile doar profesorului care a trimis formularul, în contul propriu.

De la lansare, Teleskop a înregistrat 10,000 de completări ale formularelor de către elevi din România și Republica Moldova. Echipa formată din profesori, antreprenori și programatori a dezvoltat la începutul acestui an un sistem de preluare de feedback cu răspunsuri deschise, ajungând la standardul aplicațiilor internaționale de acest fel. Procesul de construcție a formularelor presupune testare și pilotare prealabilă, acestea putând fi aplicate la orice materie.

Întrebările din chestionare îi încurajează pe elevi să reflecteze asupra învățării: Descrie în  câteva cuvinte un moment în care ai fost mulțumit/ă de tine la această materie sau Ai posibilitatea la această materie să răspunzi, chiar dacă nu ești sigur/ă că răspunsul e cel  corect? Pe profesori îi ghidează în relația cu elevii și a pașilor de urmat: Metodele propuse de profesor la clasă te-au ajutat să înțelegi lecțiile? sau Felul în care ai fost evaluat în acest semestru reflectă corect efortul și cunoștințele tale?. Iar pe toți oamenii din școală, profesori și echipă de management, îi susține să dezvolte o cultură a feedback-ului în școală.

În semestrul al doilea Teleskop va propune un kit dedicat școlilor care să le sprijine în procesele interne de măsurare și investigare atât a culturii organizaționale, cât și a stării de bine a elevilor și profesorilor.  „Digitalizare în educație nu înseamnă doar simpla utilizare a unor instrumente și metode  online, ci și sensibilizarea școlilor în a interpreta date, a lua decizii și a adapta metodele în funcție de informațiile primite. La Teleskop aducem un suflu nou în acest proces, punând împreună soluții curajoase și forța tehnologiei”, spune Monica Mocanu, fondatoarea aplicației.