radulescu_romeo1.jpgLiderul PLR Vâlcea, deputatul Romeo Rădulescu, a solicitat Ministerului Educaţiei să nu diminueze numărul claselor de matematică-informatică, ci dimpotrivă să se aibă în vedere înfiinţarea acestor clase şi în cadrul şcolilor profesionale.

„Nu mă îndoiesc că domnul ministru va accepta evidenţa beneficiilor multiplicării claselor de matematică-informatică în licee şi chiar la şcoli profesionale. În urma promovării examenului de atestat, absolvenţii obţin un certificat de calificare asemănător cu cel de la profilul tehnologic, informatica fiind o tehnologie foarte dinamică şi nu o materie teoretică. În prezent, se predau limbaje de programare cu utilitate directă (C++, Oracle), dar programa şcolară poate fi modificată pentru a veni în întâmpinarea firmelor de software interesate în realizarea unor parteneriate. În condiţiile când azi nu mai există domeniu tehnic în care programarea să nu fie necesară, se impune învăţarea acesteia încă din gimnaziu, cât şi introducerea sa la toate clasele de liceu cu profil real sau tehnic”, a declarat parlamentarul vâlcean.

Rădulescu a afirmat că în predarea acestei discipline există o anumită „anomalie”, în sensul că deşi acum nu este decât materie opţională de studiu, prezentă doar în unele şcoli gimnaziale, avem la acest nivel olimpiadă cu fază judeţeană, naţională şi participări la concursuri internaţionale, ceea ce dovedeşte faptul că există elevi şi profesori dedicaţi,

Parlamentarul PLR a arătat că în toate industriile noi, în fabricile deschise în România de companii multinaţionale, angajatul „chiar dacă este lăcătuş mecanic, sudor sau electrician” lucrează pe calculator. „Un AutoCad de exemplu este studiat de şef de echipă absolvent de şcoală profesională. Suntem în mileniul tehnologiei, iar calculatorul a ajuns deja efectiv o unealtă de lucru”, a mai spus Rădulescu. AGERPRES